Efter diskbråcksoperation
Nicolinas problem är allvarliga och har sin förklaring. Men detta med TNF alfa och läckande diskar är i högsta grad en hypotes.
Om det mot förmodan skulle vara vätska som är problemet så är det något som kroppen själv absorberar inom 3 veckor. Forskningen leddes av Prof B.Rydevik och vilka konferenser jag intresserat besökt, har enbart gjorts på råttor.
Astra betalade forskningen och hoppades att de kunde använda en redan etablerad medicin (Remicade) men såvitt jag vet har både forskningen och hypotesen lagts ned.
Nicolinas tömningsproblem tror jag beror på höga dosor smärtstillande (morfin bl.a) och smärtstress. Jag har själv sett många patienter i samma sits.
jag är inte speciellt säker på att det är ens diskbråcket som ställer till problemen heller. Det finns helt andra krampliknande situationer (akute Lumbago) som kan uppstå och ge dessa besvär.
därav har läkarna problem nu att bestämma sig.
Kan tilläga att en nära vän till mig just rett ut en storm liknande Nicolina, och med samma besvär i rygg alt ben.
Men INGEN operation. Han har nämligen gjort en diskbråcksOP ...och fick nu samma problem igen på samma ställe.
Läs mer på
ryggproblem.blogspot.com/