Efter diskbråcksoperation
Oj oj stackars dig. Jag hade ett akut diskbråck i L4-L5 för ca 10 år sedan. Obegriplig smärta. Föda barn är en baggis i jämförelse.
Jag tappade känseln i typ hela höger trampdyna, underbenets framsida och insidan av låret. Kunde knappt gå, och fick äta alla möjliga tabletter, men efter att disken sprack o det hamnade diskbitar i nervbanan, fick jag även ketogan i stolpiller med mig hem i väntan på operation. Det är ju morfinpreparat och fullt av biverkningar, men jag kunde i alla fall andas.
Efter operationen minns jag att jag låg på uppvaket, och det första jag tänkte på när jag vaknade ur narkosen, var att smärtan var "borta". Alltså den extrema smärtan. Sedan återstod ju 6 månader av flitig sjukgymnastik och arbetsträning innan jag jobbade fullt igen. Och ytterligare 1,5 år av sjukgymnastik och dans gjorde att jag slutligen, efter 2 års rehabilitering har återfått nästan all känsel i benet. Funkar bra nu, har lite sämre balans och kommer alltid ha, men inget jag direkt tänker på.
Lycka till, och hoppas att du får hjälp snart, för det var en läkare som sa till mig att så svår smärta är farlig att ha för längre, då kan nerven "stänga av". Om det stämmer ller ej vet jag inte, men du skall stå på dig och kräva att de tar dig på stort allvar.