• Mamma911

Amning & Bröllop

Hej!
    Jag har ett problem. Det är så att jag nyligen fött barn & min svägerska & hennes sambo ska gifta sig i mars, då är min son 4 1/2 år. Dom vill inte ha några barn alls på sitt bröllop, har till viss del respekt för det (alltså barn som inte ammar längre). Vi har två töser som är 5 år & snart 3 år, så dom har inga problem att vara hos morfar & hans fru, men hur gör jag med min son?
    Jag är inte alls intresserad av att lämna bort honom så tidigt när han behöver mamma som mest. Jag ammar honom fullt ut & tycker det är väldigt känslomässigt att lämna honom så tidigt.
    Sedan är jag & min pappa & hans fru inte bästa polarna för tillfälligt. Och skulle det uppstå problem med min son så skulle min pappa aldrig ringa efter mig & det gör mig oxå orolig för då vet jag inte om han mår jätte bra när han är hos dom under den tiden jag är på bröllopet.

Allt känns väldigt olustigt just nu & jag köper det att äldre barn inte behöver komma på bröllopet, men HALLÅ dom barn som ammar då? Hon har inga egna barn så hon förstår inte riktigt känslan att lämna bort sitt barn så tidigt, dessutom vet hon hur jag känner angående mina barn......

Hjälp mig...............snälla.............

• Svar på tråden Amning & Bröllop
  • SunnivaW

Menar du 4,5 månader??

• IngGa

Har du pratat med henne om sonen och hon sagt att det inte är ok? Menar hon verkligen ALLA barn?

• JanaLiiN

Prata med svägerskan, gör klart att du kan ta ut barnet genast om det skulle börja skrika, både från festen och kyrkan. Sätt dig/be att få bli placerad så att du enkelt kan ta dig ut utan att störa. Självklart ska du inte lämna en 4,5 månaders (som jag antar du menar) om du inte själv vill det och det finns någon du kan lita på. Hoppas det går bra. 
    Jag var på flera fester/bröllop med liten baby, det gick utmärkt, de enda kommentarer jag fick var att han var så snäll (han sov en stor del av tiden, och flirtade med alla resten...) 

• skogsvitter

De måste ju respektera er också, och framförallt bebisens behov. Självklart ska du ta med bebisen, eller så stannar man hemma helt enkelt om de absolut inte tillåter att du tar med ett ammande spädbarn.

• Alexi

vi hade barnfritt bröllop men självklart var små bebisar välkomna (oavsett amning, man lämnar ju inte bort en så liten bebis oavsett matvanorna). Prata med brudparet!

• Dr Mupp

Ammade bebisar brukar inte räknas till barnfritt, utan de brukar få medfölja ändå. H

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp

Och ja hade hon proppsat på att ammade bebisar inet få rfölja med så hade iaf jag tackat nej.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Mamma911

Förlåt, jag menade 4 1/2 månader såklart är min son när bröllopet är

• Mamma911

Tack snälla för era svar & råd. Jag ska snacka med henne, men hon är väldigt bestämd av sig, och jag känner i mitt hjärta & själ att säger hon nej till att jag tar med honom så struntar jag i att komma. Huvudsaken är ju att min man går dit det är ju hans syster.
    Vi har en konstig familj & den har betett sig väldigt dåligt på sistonde så jag är lite trött på all denna negativitet runt mig.

Svar på tråden Amning & Bröllop