Inlägg från: FrökenW |Visa alla inlägg
  • FrökenW

Amning & Bröllop

Helt ärligt, det där är ditt barn, som du bestämmer över. 
    Givetvis ska du ta med bebisen. 

• FrökenW
    Dixie skrev 2012-11-20 21:47:38 följande:
    Va........ Klart man inte bestämmer över någon annans bröllopsfest?? Så bara för att det är mitt barn får jag ta med det överallt? Får jag då ta med min hund till jobb, min man på tjejmiddagen eller min 5 åring på en nattklubb??

Jag tycker det är liiiite skillnad på det du nämner och ett litet spädbarn som är ev beroende av dig för att få mat. Och ja, skulle jag vara i den sitsen skulle jag inte kommit om min bebis inte var välkommen. ( min bebis vägrade flaska, amma var det enda som gällde. Då har man inget val)
  • FrökenW

B

Dixie skrev 2012-11-21 09:02:42 följande:
    Ja, det är klart det är skillnad - men ditt argument att det är DITT barn och då bestämmer du funkar ju inte....... är barn inte välkomna så får du stanna hemma................. Sen brukar ju späddbarn vara välkomna - om man frågar innan!

Bröllopsfesten har jag aldrig skrivit att jag bestämmer över, men över mitt barns hälsa. Vad jag vill komma fram till bla är att ingen bröllopsfest i världen är värd att sitta o grubbla över sitt bortlämnade barn, om det inte känns bra i magen att lämna det.
  • FrökenW

Jag skriver igen... Ingen bröllopsfest eller vad det nu än må vara är värd att sitta o grubbla över det viktigaste man har-sitt barn. Hon kommer troligtvis inte tacka dig för allt du offrade för henne/dom denna dag.

Svar på tråden Amning & Bröllop