Tack för alla era svar.
Jag tog redan på om den tjejen som skulle ha barn i samma veva som bröllopet skulle vara, DOM kommer inte, känns väldigt sunt tycker jag.
Och att lämna sitt barn när han/hon redan är 2 eller 3 veckor gammal, oj då, det hade inte jag iheller klarat. Och att ge en 3 månader baby en klubba + att sitta själv med den (risken att få den i halsen utan tillsyn) låter inte riktigt bra.
När det är barnfritt på bröllop så är oftast ammande barn välkomna.....men visst vi är ju alla olika. Utan att trampa någon på tårna så tror jag att när man själv har barn att man kanske förstår det på ett annat sätt eller kanske har jag fel ??
Jag vet att alkohol & barn inte hör samman, beror ju på hur folk beter sig med alkohol. Jag har vatt på bröllop där det var barn, jätte mysigt & dom vuxna söp sig inte otrevliga, utan betedde sig vuxet.
Men visst kan man ha barnen hos någon annan så är det ju bäst, så kan man ju som mamma & pappa oxå slappna av den dagen.
På vårt bröllop hade vi inga barn förutom vårt & en kompis. Iförsig så hade inga av de bjudna några småbarn när vi gifte oss, men annars hade ammande barn fått komma.
Egoism kan visst tolkas lika, MEN på vårt bröllop hade vi en vän som inte hade någon att lämna sitt barn till & vi ville att dom skulle komma så hon fick ta med sitt barn. Det blir ju inget bröllop om inte ens nära & kära kan komma.
I det här fallet, känner jag press från svärfar som säger åt mig till att göra mitt bästa för att hitta någon att lämna vår son till, så är det oxå ett dilemma för oss. Och jag vet att man inte kan vara överallt, men jag väntas av brudparet att ändå försöka lösa detta....hmmm vad göra...
Visst att det är brudparets dag, men det är ju ändå viktigt att alla ska trivas, det går ju gränser på vad man ska offra för dom..........
Om jag skulle ha med vår son så hade jag ju suttit vid utgången, inte ammat vid matbordet såklart. Vi hade inte varit till besvär & det är ju bara jag som har ett ammande barn, så vad spelar det då för roll.
Jag hade undvikit den höga musiken genom att ha honom i ett enskilt rum i sin barnvagn,
Så allt hade varit bra för alla, och bruden hade fått stå i centrum som hon vill.
Men jag ska inte älta detta längre utan jag får se hur det kommer att gå, men det blir förmodligen att vi går till kyrkan & visar vårt deltagande sedan åker barnen & jag hem & myser.
Det finns många åsikter om detta & det har varit intressant att höra allas åsikter både positiva & negativa.