Inlägg från: Pippilångstrump |Visa alla inlägg
  • Pippilångstrump

Amning & Bröllop

Jag hade inte gått. Frågan är om min man hade gått, det tvivlar jag starkt på faktiskt. (måste fråga honom)

Sedan, ska du verkligen lämna de andra två till din pappa om ni är ovänner? 

• Pippilångstrump

bekks: säg inte att hennes väninna inte kommer att gå. Har en fb kompis som bokade att gå ut själv när bebis var 2v, ut med pappan helkväll när bebis avr 3v. FB bild då bebis äter klubba som 3månaders och tittar på TV ensam i v-rummet uppallad i barnstolen.

• Pippilångstrump
    Bekks skrev 2012-11-22 23:33:22 följande:

Herregud!! Hade aldrig klarat av å lämna så tidigt!
    Inte jag heller.

TS: jag frågade min man, din syster är ogift och ska gifta sig, vår 4 månaders bebis är inte välkommen och hon ammas...

hans svar innan jag hann svara resterande.

"She had never said or done something like this, BUT if she would say that our baby was unfortunately not welcome, we wouldent go"

Ok, but we could either let a babysitter have her, you could go alone and me and the baby stay at home... 

"I would never go without you to a wedding"

han svarade som jag trodde, han hade fått gå givetvis, men precis som att jag själv hade tyckt det var trist att gå själv tror jag han också hade tyckt det och hellre hade spenderat en lördagskväll med oss, 
  • Pippilångstrump

Jag skulle liksom inte ha några hard feelings åt något håll. Det är givetvis brudparets dag, men samtidigt så kan då inte de eller någon annan pressa på att man ska skaffa barnvakt heller. För dem så kommer ju iaf din man att gå, men i min värld skulle det inte ens vara konstigt om även han stannade hemma. Jag skulle inte vara arg över att de vill ha barnfritt, men lika lite skulle jag vara arg eller ledsen om någon inte kom pga av att jag hade specifika regler runt om ammandes barn fick komma eller ej.

Svar på tråden Amning & Bröllop