• millchan

Vårdcentralen nekar blöjor :O

Har en son som fyller 7år i aprill som är måttligt utvecklingstörd, kan inte prata alls, kan inte gå på toa, har blöja dygnet runt, har känslig hud, har magproblem är infektionskänslig, har hjärtfel mm listan kan bli lång!
    Hans fysiska utveckling är ungefär 1år och psykiska ca 6 månader!

Vårdcentralen nekar rätt storlek av blöja åt honom, han har up&go 8 och dom på vårdcentralen säger att det är för dyrt att skriva ut storlek 8 och tycker att han ska ha en storlek mindre alltså 7.
    Sonen har senaste veckan haft storlek 7 och bajsat igenom blöjorna 5-6 ggr om dagen, bajsat igenom i sängen nästan varje natt och ändå nekar vårdcentralen att skriva ut recept på den storleken han behöver!

Har skrivit i dag till chefen på vårdcentralen och hoppas på att få svar snart!
    Vad tycker ni om detta!  

Arg mamma       

• Svar på tråden Vårdcentralen nekar blöjor :O
  • sasso78

Det verkar ju helt sjukt! Fattar inte varför en storlek större skulle kosta mer?? Behöver han stl 8 så behöver han stl. 8 ju. Herregud min dotter är 3 ½ och har up&go stl.7 så jag förstår verkligen att stl. 7 är för litet för din son. Hoppas de ändrar  sig, och stå på dig!

• sasso78
    vill bli mamma 2009 skrev 2012-11-19 19:54:48 följande:
    Kan ni inte köpa blöjor själva?
    Ni får kanske vårdbidrag och kan använda de pengarna till detta?
    Har de rätt att få blöjor gratis så ska de inte behöva köpa själva.
  • Coyote

Visst är åttorna dyrare än sjuorna, men det spelar väl för fan ingen roll, om det är åttorna som han ska ha!? Hoppas du får svar!

• smurfelina76

Jobbar inom vården och jag tror faktiskt inte att dom får neka er större blöjor. Jag vet att när vi har problem med att vårdcentralen inte gör sitt jobb så kontaktar vi Masen i vår stadsdel, alltså den Medicinskt ansvariga sjuksköterskan. Hon ansvar för att vården ska vara bra, nu vet inte jag om det gäller dom som bor inom LSS eller även andra.

har du kontaktat er biståndshandläggare?? kan dom vara till hjälp`` 

Amanda 96-07-19 Max 00-05-26
  • beccagranen

Stå på dig! Låter helt absurt. Kanske vore lägliogt att ta med all tvätt och be dom tvätta upp eller bekosta kem Demon

• sasso78

Kränkande för pojken också att behöva bajsa igenom så ofta bara för att vårdcentalen är snåla!

• Smilly

Vad sjukt! Stå på dig.. Jobbigt att bråka förstår jag men det de gör är ju sanslöst.!

• smurfelina76

Sök på just din fråga på google så kommer det upp en riktlinje vad som gäller inkotinenshjälpmedel till barn. Vad jag läser mig till så måste dom ändra storlek efter vad som krävs. 

Amanda 96-07-19 Max 00-05-26
  • Busbellan

Har lite samma problem!
    Vi har just nu storlek 7 i up&go till vår 9-åring, visst de funkar men börjar kännas lite små.
    Sist vi beställde bad vi om storleken större men då har de inte 8 utan några av liberos nattblöjor, de som ska vara lite diskretare. Fick hem en låda och provade och de satt verkligen illa, alldeles för stora synt midjan och runt låren. Inte så konstogt med tanke på att de går upp till 37 kg och sonen väger 23 kg
    Nu beställde vi 7:or igen och får väl hoppas att det funkar en omgång till men sen måste vi ha några andra och INTE nattblöjorna   

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Vårdcentralen nekar blöjor :O