• millchan

Vårdcentralen nekar blöjor :O

Har en son som fyller 7år i aprill som är måttligt utvecklingstörd, kan inte prata alls, kan inte gå på toa, har blöja dygnet runt, har känslig hud, har magproblem är infektionskänslig, har hjärtfel mm listan kan bli lång!
    Hans fysiska utveckling är ungefär 1år och psykiska ca 6 månader!

Vårdcentralen nekar rätt storlek av blöja åt honom, han har up&go 8 och dom på vårdcentralen säger att det är för dyrt att skriva ut storlek 8 och tycker att han ska ha en storlek mindre alltså 7.
    Sonen har senaste veckan haft storlek 7 och bajsat igenom blöjorna 5-6 ggr om dagen, bajsat igenom i sängen nästan varje natt och ändå nekar vårdcentralen att skriva ut recept på den storleken han behöver!

Har skrivit i dag till chefen på vårdcentralen och hoppas på att få svar snart!
    Vad tycker ni om detta!  

Arg mamma       

• Svar på tråden Vårdcentralen nekar blöjor :O
  • marienna

Är det vårdcentralen som skriver ut blöjor till er? Är ni inte inskrivna på habiliteringen? Vi får up n go strlk 8 ifrån dem till vår dotter

• Busbellan
    marienna skrev 2012-11-19 20:46:33 följande:
    Är det vårdcentralen som skriver ut blöjor till er? Är ni inte inskrivna på habiliteringen? Vi får up n go strlk 8 ifrån dem till vår dotter

Du frågade inte mig men jag svara hur det är för oss
    Vi är inskrivna på hab men det är genom vc vi får blöjorna 
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Paisley

Millchan: det är ju fel av dem så ni gör rätt i att gå vidare!

Ni som får blöjor till era barn, från vilken ålder har ni fått det? Mitt barn är litet än, men det märks att han har stora problem på området. Han känner inte av att han har gjort i blöjan och han verkar vara inkontinent (kan inte hålla sig alls länge). Mina andra barn var helt blöjfria även på natten vid 2-2,5 år.

Detaljerna är helheten
  • Busbellan
    Paisley skrev 2012-11-19 22:09:12 följande:
    Millchan: det är ju fel av dem så ni gör rätt i att gå vidare!

Ni som får blöjor till era barn, från vilken ålder har ni fått det? Mitt barn är litet än, men det märks att han har stora problem på området. Han känner inte av att han har gjort i blöjan och han verkar vara inkontinent (kan inte hålla sig alls länge). Mina andra barn var helt blöjfria även på natten vid 2-2,5 år.
    Vi fick från 4 års ålder, gäller det bara på natten så var det i alla fall innan 5 år som gällde här.
    Dock tror jag men är inte säker att de för något år sedan höjde den åldern 
  • smurfelina76

Har kollat lite med min ena chef och hon som beställer våra blöjor. Du har rätt att ändra storlek på blöjorna om d behövs. Att d är för dyrt är inget hållbart argument. Ring Masten om dom inte ändrar sig.

Amanda 96-07-19 Max 00-05-26
  • millchan

Oj vad många svar, tack alla!

Ja vi kommer att stå på i allafall jag, jag har tampats med landstinget, läkare mm sen sonen föddes för 6 1/2 år och det är allt annat än kul men vad gör man inte för sina barn!

Masten/masen vad är det, tar gärna kontakt med dom om dom kan hjälpa, är det vårdcentrals chefs chef eller?

Vi fick utskrivet första receptet på blöjor till sonen när han fyllde 4år tror det gäller fortfarande med den åldern, blir ju om 1,5 år att få recept till tösen med undrar vad hon får för hon använder redan stl 7!

Har också testat dessa nattblöjor och dom sitter inte alls bra på grabben, aldeles för stora och slöddriga, grabben är rätt smal/benig så att säga!

Tror inte jag kommer att få ytterligare svar förrens den 26/11 men uppdaterar hur det går!

Tack än en gång alla för allt pepptalk det behövs verkligen nu {#emotions_dlg.flower}  

Mvh/en slut mamma   

• millchan

Kikade precis stället där blöjorna beställs ifrån och dom har blöjstorlek 8 på libero, stället heter OneMed

• Aaglars
    sasso78 skrev 2012-11-19 20:02:03 följande:
    Kränkande för pojken också att behöva bajsa igenom så ofta bara för att vårdcentalen är snåla!
    Min tanke också
  • Busbellan
    millchan skrev 2012-11-21 19:43:59 följande:
    Kikade precis stället där blöjorna beställs ifrån och dom har blöjstorlek 8 på libero, stället heter OneMed

Hur hittade du var de beställer från eller var det bara ert landsting eller något allmänt?
Svar på tråden Vårdcentralen nekar blöjor :O