Inlägg från: apelsinmandarin01 |Visa alla inlägg
  • apelsinmandarin01

dubbelvagn eller ej...

Vill ha råd. hur hade ni gjort.. Kommer få barn nr två då "stora" är 1 år och 4-5månader. han kommer gå på dagis 5h tre dagar i veckan. och jag funderar på om jag kommer använda en dubbelvagn så mycket... vi bor på landet ca 7km från samhället och jag gillar verkligen inte att gå på promenader själv här. då går vi alltid bägge två eller med en vän.. annars åker jag in till samhället och går. så jag antar att jag förnodligen mest kommer ta mina promenader då stora killen är på dagis. Då vi ändå är i samhället. Och inser ju att något färdmedel behöver jag ju så jag KAN ha med bägge samtidigt tex om jag ska själv in till stan.. men att gå på stan med dubbelvagn är väl ingen hitt?? Och när vi är båda kan vi ju ha var sin vagn. vist ibland sover stora killen i sin vagn men oftast inne i sin säng. så funderar på om en syskonsits kanske är ett bättre allternativ än en klumpig dubelvagn? Och hälsar jag på släkt och vänner har jag folk som mer än gärba nog skulle vilja dra ett av barnen. då de själva inte har barn eller har stora barn. därför känns de som en dubbelvagn kanske mest kommer samla dam.. kan ju tänka mig att jag behöver en dubbelvagn om jag promenerar de dagisfri dagarna eller efter dagis.... men vet ju inte hur de är att ha två barn. någon med erfarenhet som vill dela den? Och ge råd? :) (varför vi bor som vi gör och jag inte går ut och går här är inget som hör till ämnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-21 00:23
    Tack för era svar. Dock verkar många av er gå till dagis, affär, stan, vänner osv men detta är ej möjligt för oss. då vi bor 7km enkelresa utanför samhället så jag är beroende av bilen till alla dessa ärenden.
    har iaf beslutat att de nog får bli en syskonsits till citycrossen så kan jag ha de om jag behöver en vagn för två. ser ingen jätte skillnad på det alternativet jämnfört med en vagn där en sitter i en sitts under/bakom.
    sen var sin vagn om vi går bägge föräldrarna.
    har kollat på dubbelvagn under ca 2 månader mwn tycker bara de känns jobbigt, klumpigt och kanske lite onödigt till våra behov. då de verkar som många säljer den fort...

• Svar på tråden dubbelvagn eller ej...
  • apelsinmandarin01

Ja precis. men idag blev det en ny vagn till stora killen och så tänker jag att vi köper en syskonsitts till andra vagnen. då jag ändå MÅSTE ta BILEN till både affären och dagis... och hur som verkar ju det vara den sträckan de flesta verkar ta dubbelvagnen.. men de kommer jag aldrig göra då det tar 1,45h att GÅ till dagis och de gör man ju inte med två småttingar. Och tror inte jag kommer gå överdrivet ofta på promenad de två dagarna jag har bägge. då tror jag vi kommer gå på kvällen när vi är båda. :)

• apelsinmandarin01

Okej jätte bra att höra era åsikter. vi bor med avstånd och ska kah gå på promenad utan att ta bilen blir det i skogen och jag går INTE själv i skogen. och tror därför inte jag kommer gå jätte många promenader de dagarna storebror är ledig utan tar nog de på kvällen med sambon ist.. sen ska jag inte ha lillen i bärsele/bärskjal utan storebro i syskonsits över lill?n. och min svägerska sa att när dom gick båda föräldrarna på promenad hade dom ALDRIG dubbelvagnen.. så har funderat och tänkt att jag struntar i det till en början i västa fall får vi väl sälja några vagnar för nu har vi egentligen för många. men har en tanke bakom dem. Citycross med syskonsits om man går själv med bägge barnen. Citycriss m korg om man går själv med lill?n scooter s om man går med storebror. när vi anser att vi inte behöver två sov vagnar säljer vi crossen och har brio sitty till de älsta barnet vb. vad tror ni? Har bärsele också om man vill men gillade den aldrig med barn 1.

Svar på tråden dubbelvagn eller ej...