Inlägg från: Vinterankan |Visa alla inlägg
  • Vinterankan

Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?

Jag vill veta i förväg av främst två anledningar. Den ena är att första gången ville min sambo ha en kille och jag ville inte ha en besviken sambo på förlossningen så då ville jag att han skulle veta om det var en tjej så han bara skulle känna glädje när barnet väl kom. Och andra gången så önskade vi båda en tjej eftersom att vi gillade vår tjej så mycket så vi ville liksom ha en till likadan och då var det samma sak där. Och det blev aldrig som vi önskade då vi fick en tjej första gången och en kille andra gången och det har faktiskt vara bra att få vänja sig vid tanken. 

Den andra anledningen är att varken jag eller min sambo känner någon större koppling till barnet när det är i magen och genom att veta kön så blir det lite mer verkligt.

Med andra barnet så fanns det en tredje anledning och det är att vår dotter var så fruktansvärt tjejfixerad när vi skaffade andra barnet så att vi behövde förbereda henne på att det var en kille. 

• Vinterankan

Vill tillägga att i min önskan att veta kön så ligger ingen aspekt i att det blir lättare att handla kläder. Jag färgkodar inte mina barn så könet har ingen betydelse för shoppingen.

Svar på tråden Vill du ta reda på barnets kön före förlossningen?