Anonym (förvirrad) skrev 2012-11-20 14:18:46 följande:
jag och mitt numera ex sen några veckor tillbaka hade varit tsm i två år och han har i perioder lämnat mig för att han inte är kär säger han, men vi har på ngt sätt inte kunnat hålla oss ifrån varandra mer än någon dag eller några timmar typ.. för exakt ett år sen tog det slut "på riktigt" men vi träffades redan några dagar senare och sen har vi varit som på g igen i ett år till (träffat varandra familjer, åkt på semester etc så det har varit som att vi varit tsm) och nu tar det slut igen.. han säger att han inte är kär och aldrig har varit, utan bara stannat kvar/kommit tillbaka till mig varje gång för att han tyckt synd om mig.. men jag märker ju att han har känslor för mig, dock så är han beroende av droger (tar bl a benzo, ecstasy och röker på dagligen) och anser att kärlek ska kännas som att va hög på droger (benzo/ecstasy osv osv).. asså det är så frustrerande för jag har också provat dessa saker och aa man mår bra men det går ju inte att jämföra kärlek med att va drogad.. eller jo det säger iofs vissa men jag är verkligen KÄR i den här idioten (tyvärr) men känner så klart en annan slags eufori när jag testat droger (idiotiskt jag vet och det ska aldrig hända igen).. jag försöker säga att SLUTA BARA TA MASSA SKIT så kanske du kan bli kär sen? droger fuckar ju trots allt ens hjärna och känsloliv.. han säger att "den dagen jag blir kär slutar jag med droger".. kan han inte bara fatta att han kanske måste sluta med droger FÖR att kunna bli kär? som det är nu är han ju "falskt kär" varje dag.. fattar ni vad jag menar? och inga kommentarer om hans drogproblem för aa jag är kär i han iaf, kan inte rå för det
Svar: JA!
De gånger jag själv varit drogpåverkad har jag bara älskat drogen och mig själv som under ruset äger hela världen! Det är underbart! Men sen när man kommer tillbaka till vardagen så inser man att det är mer värt att vara klar i skallen och älska något levande! (Jag är alltså en drogbrukare, inte drogmissbrukare, använder droger max 1 gång varannan månad). Och då är de enda droger jag testat Cannabis, Lustgas, 2-cb, MAM2201 och UR144. Kan bara tänka mig hur mycket man skulle älska sig själv och sitt herravälde på ecstasy, lsd eller tjack!