• Xlr8

kan drogerna ta bort kärleken/känslorna?

Anonym (förvirrad) skrev 2012-11-20 14:18:46 följande:
    kan drogerna ta bort kärleken/känslorna?
    jag och mitt numera ex sen några veckor tillbaka hade varit tsm i två år och han har i perioder lämnat mig för att han inte är kär säger han, men vi har på ngt sätt inte kunnat hålla oss ifrån varandra mer än någon dag eller några timmar typ.. för exakt ett år sen tog det slut "på riktigt" men vi träffades redan några dagar senare och sen har vi varit som på g igen i ett år till (träffat varandra familjer, åkt på semester etc så det har varit som att vi varit tsm) och nu tar det slut igen.. han säger att han inte är kär och aldrig har varit, utan bara stannat kvar/kommit tillbaka till mig varje gång för att han tyckt synd om mig.. men jag märker ju att han har känslor för mig, dock så är han beroende av droger (tar bl a benzo, ecstasy och röker på dagligen) och anser att kärlek ska kännas som att va hög på droger (benzo/ecstasy osv osv).. asså det är så frustrerande för jag har också provat dessa saker och aa man mår bra men det går ju inte att jämföra kärlek med att va drogad.. eller jo det säger iofs vissa men jag är verkligen KÄR i den här idioten (tyvärr) men känner så klart en annan slags eufori när jag testat droger (idiotiskt jag vet och det ska aldrig hända igen).. jag försöker säga att SLUTA BARA TA MASSA SKIT så kanske du kan bli kär sen? droger fuckar ju trots allt ens hjärna och känsloliv.. han säger att "den dagen jag blir kär slutar jag med droger".. kan han inte bara fatta att han kanske måste sluta med droger FÖR att kunna bli kär? som det är nu är han ju "falskt kär" varje dag.. fattar ni vad jag menar? och inga kommentarer om hans drogproblem för aa jag är kär i han iaf, kan inte rå för det
    Vet inte riktigt vad du vill vi ska tillföra till diskussion.
     detta vet du nog redan, se det som är vänlig påminnelse. det är väldigt dålig idé att bara sluta ta benzo.

Ge han möjlighet att trappa ner och tända av i för honom lugn och säker miljö. Nog det bästa rådet du kan få. 
    Sen finns ju sjukhusen med sina för och nackdelar som kan hjälpa till.

Du kommer aldrig känna kärlek med benzo och absolut inte med den mix av substanser i kroppen. 
    Att tro man ska få en liknande känsla som på droger när man är ren är lite fel. 
    Därför många har svårt att sluta, gå från att känslomässigt vara stål mannen med allt extraordinära händelser till hans Andersson som är en sån vanliga och tråkigt person att bajsa på toaletten blir dagen höjdpunkt.

Om något har han uttryckt att han vill sluta så ett litet steg i rätt riktning.
  • Xlr8
    Anonym (Reality check) skrev 2022-10-22 10:49:28 följande:

Så länge han använder droger så kommer hans känslor för dig aldrig vara äkta.

Det där var väl tämligen onödigt och något du totalt saknar belägg för.
    Om du ej kan tillföra något till diskussion utan endast är ute för att skada och trycka ner TS så bör du vara tyst.
Svar på tråden kan drogerna ta bort kärleken/känslorna?