• SaraD

Den lättaste 7,5 hp-kursen? Tips tack :-)

Jag har 7,5 hp kvar till 180 hp totalt. Jag vill ha min kandidatexamen och har fått reda på av Högskolan att jag redan har alla poäng jag behöver i mitt huvudområde (Företagsekonomi) och att den sista kursen är helt valfri, dvs jag kan läsa vilken jag vill!

Jag har redan jobb inom det jag är  utbildad till och det var 2,5 år sedan jag gjorde det sista i skolan, men vill gärna ha ut min examen.

Så, jag ska läsa en 7,5 hp-kurs för att få ihop till 180 hp, vilken ska jag välja? Vill ha en lätt kurs, helst ej 100 % då jag jobbar heltid, och på distans. Är intresserad av det mesta

• Svar på tråden Den lättaste 7,5 hp-kursen? Tips tack :-)
  • SecretSwallow

Jag läste forensic archeology på umeå uni på distans :) tyckte den var lätt men det är för att den var rolig :p
    ta något du tycker är roligt !! :)

• riboflavin
    http://jamforutbildning.studera.nu/sok-jamfor/omrade/foretagsekonomi-173?distansingamoten=1&typ=2

Jag tycker ändå du ska välja en kurs som ger dig något. Finns det något område på din arbetsplats som du inte idag sysslar med som verkar intressant?

Eventmarknadsföring, att utveckla organisationer och ledarskap, den effektiva organisationen, teambuilding eller någon av marknadsföringskurserna, låter ju som något man kan ha nytta av på vilken arbetsplats som helst om du inte redan läst motsvarande.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • SaraD
    riboflavin skrev 2012-11-20 18:21:05 följande:
    jamforutbildning.studera.nu/sok-jamfor/omrade...

Jag tycker ändå du ska välja en kurs som ger dig något. Finns det något område på din arbetsplats som du inte idag sysslar med som verkar intressant?

Eventmarknadsföring, att utveckla organisationer och ledarskap, den effektiva organisationen, teambuilding eller någon av marknadsföringskurserna, låter ju som något man kan ha nytta av på vilken arbetsplats som helst om du inte redan läst motsvarande.
    Jag har sökt Ledarskap och marknadsföring 2, men vet inte alls svårighetsgraden på dessa, känner att det måste vara relativt lätt för att jag ska orka/hinna plugga kursen.
  • riboflavin
    SaraD skrev 2012-11-20 18:29:22 följande:
    Jag har sökt Ledarskap och marknadsföring 2, men vet inte alls svårighetsgraden på dessa, känner att det måste vara relativt lätt för att jag ska orka/hinna plugga kursen.
    Generellt är det så att distanskurser utan träffar är löjligt simpla, nivån är anpassad utifrån att man inte på samma sätt kan hjälpa och vägleda studenten.

Jag har tagit lite distanskurser för att samla ihop till en dubbelexamina och en 7,5 poängare fixade jag utan problem på 2 helger. Det som kan vara lite kenpigt är att man ofta måste genomföra någon form av grupparbete som kan ta en jävla tid om man måste vänta in någon och denne är lite slö.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • RöttÄrSött

Litteraturvetenskap brukar vara kul och rätt okomplicerat om du väljer en temakurs där man går in i "lättare" verk. Deckare och barnböcker har jag läst, vet några som kör Harry Potter.

• SaraD

Har bestämt mig för en skrivarkurs nu, tror jag kan ha nytta av den i arbetet, då den inriktar sig på skrivande i arbetslivet. Tycker det är kul att skriva och den verkar ganska okomplicerad Tack för tipsen!

Svar på tråden Den lättaste 7,5 hp-kursen? Tips tack :-)