• Anonym (ilska)

Nu är det krig

Mellan mig och mitt barns familjehem....faan vad dom ljuger och hittar på!

Ville bara ventilera...

• Svar på tråden Nu är det krig
  • fläta

Vad ljuger de om då? Lite snålt ventilerat, kan jag tycka - i alla fall om du vill prata om saken. 
    Alldeles oavsett så förefaller mig krig vara en dålig idé. Det är nog bättre att sträva efter ett fungerande samarbete, alternativt använda rätt vägar att gå om du önskar bestrida deras verksamhet.  

• Anonym (ilska)
    fläta skrev 2012-11-21 10:07:51 följande:
    Vad ljuger de om då? Lite snålt ventilerat, kan jag tycka - i alla fall om du vill prata om saken. 
    Alldeles oavsett så förefaller mig krig vara en dålig idé. Det är nog bättre att sträva efter ett fungerande samarbete, alternativt använda rätt vägar att gå om du önskar bestrida deras verksamhet.  
    Jag har lämnat över informationen till våra handläggare på soc....Dom får reda ut...men grejen är att familjehemmet ljuger till dom. Ljugeriet handlar inte om mig utan barnets pappa.
  • Anonym

Vad vill du med tråden? Vad ska vi diskutera? Vad ljuger familjehemmet om? Bor ni föräldrar tillsammans?

• Anonym (ilska)
    Anonym skrev 2012-11-21 10:14:39 följande:
    Vad vill du med tråden? Vad ska vi diskutera? Vad ljuger familjehemmet om? Bor ni föräldrar tillsammans?
    Nej vi föräldrar är skilda. Saken är den att vi föräldrar vet att barnet kommer att slussas hem för gott till en av oss. Vi bor nära varandra. Då börjar märkliga saker hända (Familjehemsmamman)Ljuger om saker.Exakt vad vet jag inte. Har fått höra från säker källa. Källan har också ringt till soc,talat om vad hen vet.
  • Anonym
    Anonym (ilska) skrev 2012-11-21 10:22:59 följande:
    Nej vi föräldrar är skilda. Saken är den att vi föräldrar vet att barnet kommer att slussas hem för gott till en av oss. Vi bor nära varandra. Då börjar märkliga saker hända (Familjehemsmamman)Ljuger om saker.Exakt vad vet jag inte. Har fått höra från säker källa. Källan har också ringt till soc,talat om vad hen vet.
    Ljuger hon om allvarliga saker? Hur gammalt är barnet kan inte hen föra sin egen talan?

Du borde kanske konfrontera familjehemsmamman med vad du vet kan jag nog tänka.
  • Anonym (ilska)

Tex en tjuv ska inte slippa undan...inte heller en familjehemsmamma som har mitt barn. Hon ska inte slippa undan...hoppas att soc genomskådar henne. Att hon ljuger.

• fjonkelina
    Ljuger om saker som du fått höra från säker källa men du vet inte vad dom ljuger om?? Låter lite konstigt det här. Vad vill du ha ut av din tråd? Infon är närmast obefintlig.
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.....................................
  • fläta
    Så du har hört något av en person som du betraktar som en säker källa. Den säkra källan har inte i detalj berättat vad saken gäller men du tycker dig ändå kunna avgöra att det handlar om så graverande lögner att du genast ställer in dig på krigföring. 

Hur planerar du att föra detta krig? Vad är din strategi?  
  • Anonym (ilska)
     fjonkelina skrev 2012-11-21 10:29:32 följande:
    Ljuger om saker som du fått höra från säker källa men du vet inte vad dom ljuger om?? Låter lite konstigt det här. Vad vill du ha ut av din tråd? Infon är närmast obefintlig.

Jo jag förstår...kan för tillfället inte röja mer....idag väntar jag på telefonsamtal av källan,personen ska då berätta till mig vad hen har sagt till soc. Familjehemsmamman ska inte komma undan denna gången.

Är så arg! 

• Anonym

Jag skulle nog försöka låta bli att vara arg i ditt läge, och jobba med mig själv istället för att försöka föra krig mot någon annan. Jättebra om uppgifter kommer fram kring att familjehemsmamman ljuger, men det gör de utan att du för krig. Det bästa du kan göra är att jobba med dig själv och se till att du kan erbjuda barnet ett tryggt hem när det ska slussas ut från familjehemmet.

Svar på tråden Nu är det krig