• Anonym (ilska)

Nu är det krig

Mellan mig och mitt barns familjehem....faan vad dom ljuger och hittar på!

Ville bara ventilera...

• Svar på tråden Nu är det krig
  • Anonym (ilska)
    Anonym skrev 2012-11-21 10:49:06 följande:
    Jag skulle nog försöka låta bli att vara arg i ditt läge, och jobba med mig själv istället för att försöka föra krig mot någon annan. Jättebra om uppgifter kommer fram kring att familjehemsmamman ljuger, men det gör de utan att du för krig. Det bästa du kan göra är att jobba med dig själv och se till att du kan erbjuda barnet ett tryggt hem när det ska slussas ut från familjehemmet.
    Orättvist att dom "får" ljuga och jag som biomamma inte får reagera....ja jag använder starka ord möjligen men det är bara uttryck. Bättre "gapa" här än någon annanstans.
  • Anonym
    Anonym (ilska) skrev 2012-11-21 10:53:06 följande:
    Orättvist att dom "får" ljuga och jag som biomamma inte får reagera....ja jag använder starka ord möjligen men det är bara uttryck. Bättre "gapa" här än någon annanstans.
    Jag tycker absolut att du både får och bör reagera, men i din sits är det förstås väldigt viktigt att du gör på rätt sätt. skillnaden mellan dig och familjehemmet är att de (korrekt eller felaktigt) har bedömts som lämpliga att ha hand om barn som ett eller flera sätt farit illa medan du (korrekt eller felaktigt) bedömts sakna föräldraförmåga och/eller varit en fara för ditt barn. Det gör att ni har väldigt olika utgångsläge och att du är den som har mest att vinna på att förhålla dig saklig.
  • Anonym (ilska)
    Anonym skrev 2012-11-21 10:56:34 följande:
    Jag tycker absolut att du både får och bör reagera, men i din sits är det förstås väldigt viktigt att du gör på rätt sätt. skillnaden mellan dig och familjehemmet är att de (korrekt eller felaktigt) har bedömts som lämpliga att ha hand om barn som ett eller flera sätt farit illa medan du (korrekt eller felaktigt) bedömts sakna föräldraförmåga och/eller varit en fara för ditt barn. Det gör att ni har väldigt olika utgångsläge och att du är den som har mest att vinna på att förhålla dig saklig.
    Våra handläggare har sagt om jag tycker ngt är fel eller rätt,ska jag kontakta dom. Och det harjag gjort i detta fallet. Mailade ett sakligt brev med bra "ton".Idag väntar jag på telefonsamtal från "säkra källan" som ska berätta till mig vad hen har sagt till soc. Väntar som faan. Familjehem får inte ljuga och skapa rubriker. ICKE
  • Anonym (ilska)

hon ska inte komma undan

• Anonym (ilska)

Kriget fortsätter..pga familjehemsmamman! Hordjävel! pengakåta tjocka kossa!

• Anonym
    Anonym (ilska) skrev 2013-01-15 13:32:50 följande:
    Kriget fortsätter..pga familjehemsmamman! Hordjävel! pengakåta tjocka kossa!
    Okej, så vad händer? Varför kallar du henne för fula namn när hon tar hand om det dyraste du har?
  • Anonym (ilska)
    Anonym skrev 2013-01-15 13:38:59 följande:
    Okej, så vad händer? Varför kallar du henne för fula namn när hon tar hand om det dyraste du har?
    hahahaha.....hon vill ha mitt barn pga pengar...JAG VET DET!!
  • Anonym
    Anonym (ilska) skrev 2013-01-15 14:51:03 följande:
    hahahaha.....hon vill ha mitt barn pga pengar...JAG VET DET!!
    Jag hoppas du tar ut denna ilskan här och inte i verkligheten :)
Svar på tråden Nu är det krig