• Anonym (ilska)

Nu är det krig

Mellan mig och mitt barns familjehem....faan vad dom ljuger och hittar på!

Ville bara ventilera...

• Svar på tråden Nu är det krig
  • Anonym
    Anonym (ilska) skrev 2013-01-15 14:51:03 följande:
    hahahaha.....hon vill ha mitt barn pga pengar...JAG VET DET!!
    Så hur mycket får hon då? Har hon inget vanligt jobb eller menar du? Varför är barnet hos henne förresten?
  • Anonym (ilska)
    Anonym skrev 2013-01-15 17:58:10 följande:
    Så hur mycket får hon då? Har hon inget vanligt jobb eller menar du? Varför är barnet hos henne förresten?
    Hör inte hit varför barnet är placerad..nu är det så. Betyder att man skall kunna LITA på familjehem...i vårat fall....ICKE!!
  • Anonym
    Anonym (ilska) skrev 2013-01-15 18:01:11 följande:
    Hör inte hit varför barnet är placerad..nu är det så. Betyder att man skall kunna LITA på familjehem...i vårat fall....ICKE!!
    Det gör det väl? Om det inte finns anledning skulle hon inte ha det uppdraget som hon har.

Socialen litar på familjehemmet. Det räcker.
  • Anonym (rättvis)

Bland det svåraste att vara familjehem är mammor som Du!
     Man blir motarbetad från föräldrarnas sida hela tiden. Och eftersom barn älskar sina föräldrar över allt annat, så skapar det fruktansvärda inre konflikter hos barnet, att o ena sidan lyssna på sina föräldrars aggrressiva ord om fosterföräldrarna  o andra sidan "vara tvungen" att bo hos dem, för att de egna föräldrarna saknar kompetens att ta hand om de!
    Jag tror att du kommer få problem av annat slag, om du fortsätter att "kriga", barnet kan bli omhändertagen enligt LVU, och då har du verkligen missat dina chanser att få hem ditt barn.
     Och förresten, Du låter verkligen inte som en mamma som skall ta hand om ett barn! Språket är under all kritik, jag kan förstå att barnet är placerat i familjehem!!!  
    Ibland borde man överväga umgängesrätten, när den skadar barnet! 

• Anonym
    Anonym (rättvis) skrev 2013-01-15 22:50:10 följande:

Man blir motarbetad från föräldrarnas sida hela tiden. Och eftersom barn älskar sina föräldrar över allt annat, så skapar det fruktansvärda inre konflikter hos barnet, att o ena sidan lyssna på sina föräldrars aggrressiva ord om fosterföräldrarna  o andra sidan "vara tvungen" att bo hos dem, för att de egna föräldrarna saknar kompetens att ta hand om de!
    Jag tror att du kommer få problem av annat slag, om du fortsätter att "kriga", barnet kan bli omhändertagen enligt LVU, och då har du verkligen missat dina chanser att få hem ditt barn.
     Och förresten, Du låter verkligen inte som en mamma som skall ta hand om ett barn! Språket är under all kritik, jag kan förstå att barnet är placerat i familjehem!!!  

Helt utanför denna tråden undrar jag på vad du baserar att man har missat sina chanser att få hem sitt barn om barnet får ett LVU? LVU ska ju sträva efter den raka motsatsen?
  • fläta
    Anonym (rättvis) skrev 2013-01-15 22:50:10 följande:

Fast det hör ju så att säga till uppdraget. Det är för mig självklart att det finns en inbyggd problematik kring föräldrarna och kontakten med dem eftersom det mycket sällan är så att välfungerande vuxna som också har barn får sina barn placerade i familjehem. På en redan sviktande föräldragärning ska sedan alla känslor av tillkommakortanden, egoistiska känslostormar, eventuella missbruk, annat psykiskt dåligt mående och olika typer av bristande insikter läggas. 

Dessutom bör man förstås också inse att alla som driver familjehem inte heller är optimala för sin gärning.

• Anonym
    Anonym (ilska) skrev 2013-01-15 14:51:03 följande:
    hahahaha.....hon vill ha mitt barn pga pengar...JAG VET DET!!
    Skulle hon inte ha ditt barn skulle hon ha haft någon annans. Just ditt barn ger inte extra klirr i kassan.
    Anonym (ilska) skrev 2013-01-15 18:01:11 följande:
    Det beror på vad du anser att man ska kunna lita på dem om. Om de t.ex upptäckt att någon av föräldrarna får barnet att må dåligt, eller verkar full eller påtänd vid umgängen så måste de naturligtvis ta upp det med soc.

• Anonym (rättvis)

Jag menar, att om SOL placeringen eskalerar i "krig" mellan föräldrarna, familjehemmet och socialtjänsten,och detta från förälderns sida, så ökar det risken för ett LVU. Då har socialtjänsten "vårdnaden", och föräldrarnas möjligheter att påverka minskas. Anses det tom. skadligt för barnets välmående, kan umgänget begränsas betydligt. Det kan kanske behövas övervakade besök, vilka kan ev. ske i en annan plats än hemmet.
    Om däremot familjehemmet brister i sitt uppdrag är det ju en helt annan sak. Men jag har svårt att tänka mig ett familjehem, där man använder så nersättande ord om biologiska föräldrar, som du använder av familjehemsmamman!! Fy, skäms! 

• Anonym (helt ovettig...)
    Anonym (ilska) skrev 2013-01-15 13:32:50 följande:
    Kriget fortsätter..pga familjehemsmamman! Hordjävel! pengakåta tjocka kossa!
    Hela sättet du skriver på, hur kort du är i dina svar och att du inte tycker att anledningen till placeringen "hör hit", orden du använder (krig, hordjävel etc) och att du verkar desillusionerad/förvirrad och tror att placeringen är en konspiration mot dig... det ger starka signaler om att du inte har kapaciteten att förstå varför det blivit såhär, antingen för att du lever i förnekelse eller för att du helt enkelt har svårt att förstå saker som "vanliga" människor förstår.

Hoppas det löser sig. Främst för barnet. 
  • Anonym (rättvis)

Till Anonym: LVU, (lagen om vård av unga)"strävar " inte speciellt efter det motsatta! Först och främst är det ju SOL som gäller, en frivillig placering, då föräldrarna inser själva att det är bäst för barnet att en tid, kanske kortvarigt, bo i familjehem. De är kloka föräldrar, som inser barnens bästa! Då har föräldrarna också all rätt till umgänge, har mycket att säga till om hur barnen har det, men, nu kommer det knepiga : Om föräldrarna beter sig som denna mamma, kanske man beslutar om LVU, och det är ett steg längre från hemflytten!  Visar man denhär sortens beteende, så är man nog olämplig som mamma!!!

Svar på tråden Nu är det krig