• kinder

Hur mycket dricker du TOTALT per vecka?

Jag och min man brukar dricka någon öl då vi lagar mat, en öl till middagen och sedan när barnen lagt sig delar vi ibland på en flaska vin. Detta på fredagar och ibland även på lördagen. Så här ser det ut för de flesta i min bekantskapskrets och jag ser egentligen inget fel i det.

Men jag har förstått att inte alla har en sån här "liberal" syn på alkohol. När vi åker ner till sambon släkt dricks det i princip ingenting, här på FL verkar snittet ligga på några glas per år. Alkoholkulturerna kan se så olika ut ( stad, familj,vänner etc)
    Av ren nyfikenhet ställer jag därför frågan - Hur ser det ut för er? Hur mycket dricker ni totalt på en vecka? (svara ärligt annars är det inte riktigt någon idé)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket dricker du TOTALT per vecka?
  • La Lola

Inget alls om det inte är fest eller om jag ska gå ut på krogen och det sker inte ens en gång i månaden.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • idis78

Jag dricker aldrig alkohol. När jag var yngre gjorde jag det. Gjorde dock en gastric bypass operation för några år sedan. Efter detta är jag och alkohol inte kompisar...

• Nano07

Inget måste jag säga då jag drick 3-4glas på ETT ÅR. Men vi brukar ofta dricka en flaska alkoholfritt mouserande för det tycker jag är himla gott. (Mår inte bra av alkohol och uppskattar inte att vara onykter/påverkad därav alkoholfritt för mig, maken dricker en öl eller motsvarande nån enstaka gång)

• morminmor

Nått glas då vi ska på fest ca två gånger om året

• Minion

Jag svarar väl inget då. Dricker inget alkoholhaltigt längre. Hände förr att jag drack en cider eller möjligtvis en öl två ggr per år eller så.

Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Firstblood

Några glas vin 3-4 lördagar per månad och en och annan pilsner blir det. Frågan var ju hur mycket man dricker - ni som inget dricker behöver ju inte svara, haha.

• Winterfell

Jadu, jag kan hälla i mig rätt friskt. Jag dricker förvisso inte alkohol varje vecka, ibland kan det gå flera månader mellan, men de veckor jag dricker:

Barnvecka: 2-3 öl på kvällen.
    Barnfri vecka: 10-15 öl eller en flaska vodka. 
    Festivalvecka: Inga kommentarer.

Vin dricker jag inte alls, tycker det är djävulens påfund. 

• idontlikeyou

Ca 2 glas vin i veckan

• hysteria

En flaska vin om året skulle jag tro. Dricker bara om vi är bortbjudna eller har middagssällskap. Och jag kör oftast så det blir inte så ofta.

• Natulcien

Vi är ganska oregelbundna i vår konsumtion. Ibland kan det gå flera månader utan att vi dricker något alkoholhaltigt alls. Sen kan det ske några helger i rad, om vi t.ex. har gäster eller bara känner för det själva. Men vi dricker sällan mer än 1-2 glas per tillfälle.

Svar på tråden Hur mycket dricker du TOTALT per vecka?