• Anonym

    Han ger mig dubbla budskap!

    Jag och en kille har träffats i 1½ månad ungefär, och allt har gått jättebra. Vi har kul när vi ses och vi har hörts av i stort sett varje dag. Han har sagt att han saknar mig och att han längtar till nästa gång vi ses med mera, vilket jag tolkar som att han är intresserad? Det har alltid varit han som hört av sig (i stort sett), då jag alltid innan fått höra att jag är för "på". Nu har jag inte varit det, men jag har ändå hört av mig till honom en del det senaste, ungefär varannan gång.

    Iallafall. Han har börjat ge mig dubbla budskap. När vi ses är han hur gullig som helst, för att sedan inte höra av sig på två dagar, och sedan skicka ett sms och sedan inte ens svara? Vad kan det bero på? Jag vet när han arbetar och vi bor i samma stad och jag vet på ett ungefär hur en vanlig dag i hans liv ser ut. Han är inte speciellt upptagen av sig, så det kan ju inte vara det.

    Vi har pratat om hur vi känner för varandra, och han sade att han tycker väldigt mycket om mig, han har roligt ihop med mig, så vad är problemet? Varför håller han på såhär? Finns det någon kille som är bra på sådant här och kan försöka förklara varför han gör så? Är han rädd? Tycker han inte om mig längre? Varför hör han isåfall av sig? Och varför ger han mig dubbla budskap?

    Jag vet att ni tänker att vi nog måste prata igenom det här en gång till, men jag vill försöka sätta mig in i varför han beter sig såhär först. Vi träffas inte så ofta, kanske 1-2 gånger i veckan. Finns det något jag kan göra för att "testa" honom? Alla tips är välkomna! =) 

  • Svar på tråden Han ger mig dubbla budskap!
  • Anonym

    Är vi ute på krogen tillsammans är han dessutom väldigt svartsjuk på alla killar jag pratar med. Han blir på riktigt arg alltså, på dem. Också något jag tolkar som att han tycker om mig, eller är jag helt fel ute..?

  • Sunshine808
    Anonym skrev 2012-11-21 22:42:10 följande:
    Är vi ute på krogen tillsammans är han dessutom väldigt svartsjuk på alla killar jag pratar med. Han blir på riktigt arg alltså, på dem. Också något jag tolkar som att han tycker om mig, eller är jag helt fel ute..?
    Du bör tolka det som att han är störd, Grattis inte många får varningstecken så tidigt
  • Anonym
    Sunshine808 skrev 2012-11-21 22:44:24 följande:
    Du bör tolka det som att han är störd, Grattis inte många får varningstecken så tidigt
    Nog för att han är svartsjuk, men störd..?
  • Tealhawk
    Anonym skrev 2012-11-21 22:54:29 följande:
    Nog för att han är svartsjuk, men störd..?
    Överdriven svartsjuka är aldrig hälsosamt. Om ni verkligen blir tillsammans lär det bara bli värre. Jag tycker det är kul om ens kille bryr sig och inte vill att andra ska flörta med en, men att rent bli arg känns inte bra i min bok.
    These are not the droids you're looking for
  • Anonym
    Tealhawk skrev 2012-11-21 22:57:14 följande:
    Överdriven svartsjuka är aldrig hälsosamt. Om ni verkligen blir tillsammans lär det bara bli värre. Jag tycker det är kul om ens kille bryr sig och inte vill att andra ska flörta med en, men att rent bli arg känns inte bra i min bok.
    Jag tycker att det är gulligt med svartsjuka, till en viss gräns. Klart att det är jobbigt att inte få prata med andra killar när man är ute, men jag kan ändå tycka att det är lite kul för det visar ju att han bryr sig? =)

    Men då återkommer frågan: varför ger han mig dubbla budskap? =( 
  • Tealhawk

    Kan vara i princip vad som helst. Slut på pengar i mobilen, upptagen, glömsk? Eller en onaturlig orsak som att han har någon annan han flirtar med samtidigt och därför inte vill svara dig dom dagarna han har kontakt med henne. Det enda riktiga sättet att få reda på det är att fråga och hoppas på ett ärligt svar.

    Jag ser inte svartsjuka som en bra grundsten i ett förhållande, men om du gör det så är det ju upp till dig hur du vill fortsätta. 


    These are not the droids you're looking for
  • Tom Araya

    Vad består de dubbla budskapen i?

    Att inte höras på två dagar är för mig helt naturligt.

    Jag är också ibland dålig på att läsa och svara på SMS och det tycker jag själv är lite dåligt.

  • Anonym
    Tealhawk skrev 2012-11-21 23:06:58 följande:
    Kan vara i princip vad som helst. Slut på pengar i mobilen, upptagen, glömsk? Eller en onaturlig orsak som att han har någon annan han flirtar med samtidigt och därför inte vill svara dig dom dagarna han har kontakt med henne. Det enda riktiga sättet att få reda på det är att fråga och hoppas på ett ärligt svar.

    Jag ser inte svartsjuka som en bra grundsten i ett förhållande, men om du gör det så är det ju upp till dig hur du vill fortsätta. 
    Jo, jag vet... Men förut om han var upptagen svarade han alltid när han var på väg hem, nu svarar han inte alls ibland när vi skriver, även om det är han som tagit kontakten! Det är det jag inte förstår... Jag hoppas att han inte har någon annan... Jag har tänkt tanken många gånger att "nej, nu får det vara nog, nu får det vara", och bara någon dag senare hör han av sig och så är allting bra igen. 
    Tom Araya skrev 2012-11-21 23:11:39 följande:
    Vad består de dubbla budskapen i?

    Att inte höras på två dagar är för mig helt naturligt.

    Jag är också ibland dålig på att läsa och svara på SMS och det tycker jag själv är lite dåligt.

    Att när vi är med varandra så är han hur gullig som helst, för att sedan agera kall och "avvikande"/ointresserad... Det är klart att man inte behöver höras av varje dag, men vi har alltid gjort det innan så det är klart man börjar undra...
  • Tom Araya
    Anonym skrev 2012-11-21 23:17:28 följande:
    Att när vi är med varandra så är han hur gullig som helst, för att sedan agera kall och "avvikande"/ointresserad... Det är klart att man inte behöver höras av varje dag, men vi har alltid gjort det innan så det är klart man börjar undra...
    Det illa du beskrivit definierar jag inte som att agera kall och "avvikande"/ointresserad.
    Jag upplever det som din högst personliga värdering.
Svar på tråden Han ger mig dubbla budskap!