Hur långt minne har era 3-åringar? min har otäckt bra minne!!!
Detta är inte meningen som en skryttråd på ngt sätt utan jag är lite orolig om detta är normalt. Min tjej är 3 år, 3 månader gammal och kan minnas detaljer från 1,5 år tillbaka.
Det som är längst tillbaka är från när hon var 1 år och 1 9 månader gammal. Då firade vi midsommar på en plats, och har efter detta besök den platsen kanske 2 ggr och då har hon sagt " där var vi på midsommar med eddie(hennes kompis)". Jag har tyckt att det var konstigt att hon kom ihåg men tänkt att vi ju besökt platsen senare och att minnet hållts levande. Men senast igår var vi där igen och hon sa igen samma sak. Jag svarade och sa " ja vi var där med eddie och hans familj" (började räkna upp de som ingår i eddies familj). och hon svarar " Nej mamma!! Eddies mamma var inte med. Hon var inte där, jag tror hon kanske jobbade eller något". Tänkt tillbaka och frågade min sambo senare och ja, det stämde aldeles utmärkt. Detta har vi inte pratat om någon gång. Det är alltså mer än 1,5 år sedan!!
Varje dag säger hon saker som hänt för runt 6 mån- 1 år sedan som vi glömt. " Den här sången lyssnade i på när vi åkte till gbg" och sådana saker , vilket var förra sommaren 2011. " Kommer du ihåg när du glömde din telefon i bilen hos morfar?" Ja, just det för 1 år sedan!:)
Tycker det är läskigt för jag minns jättedåligt! Är det normalt ? I Övrigt är hon precis normal i utvecklingen.