Familjemedlem som lånar pengar men lånar av oss..trött på skiten!
Jag sätter tråden här eftersom det i det stora är ett relationsproblem.
Jag har en väldigt nära familjemedel som suttit i skiten, lån upp till öronen och varje krona går varje månad till dessa lån förstås. Dom var på gränsen till att fall rakt ner till kronofogde. Då räddade en nära familjemedlem dom genom ett större lån så dom kunde "samla" ihop lånen och få lägre månadskostnad. Något familjemedlemen kände sig tvungen till dessutom eftersom dom hela tiden tryckte på att man inte vill hjälpa till, dom grät, dom bönade och bad.
Vi alla kände väl att dom lärt sig en läxa och att dom skulle klara sig nu. Men nu är det nya lån igen (sms) för att klara sig igen trodde vi såklart... men då går dom och handlar ipad, dator, mobil m.m! Alltså allvarligt? Jag blir så jävla trött på dessa vuxna människor som inte kan förstå själva och bara ska ha och ha.. när dom hamnar i skiten ska andra ta ansvar för annars hamnar dom på gatan... När man tar upp det med dom får man bara höra att man är en jävla idiot som inte vill hjälpa nära och kära... dom blir skitförbannade.
Men jag är så trött på detta.. hur göra och säga? Vill inte vända in och ut på mina fickor i framtiden för att hjälpa dom bara för dom är "familj"