• MonAmie

    Kan inte ha sex... :(

    Vi förlorade vår son i grav.vecka 32 för två månader sedan nu. Samtidigt som jag så gärna vill bli gravid igen så uppstår problem när vi ska ha sex. Jag kan inte... Jag får ångest och börjar gråta hysteriskt varje gång vi ska ha mysigt. Bilder på min döde son dyker upp framför mina ögon. Det har ju gått två månader nu, det känns som att det borde ge med sig lite...
    Någon mer som har varit med om detta? Vad ska jag göra, jag vill så gärna. Men det går inte... :( 

  • Svar på tråden Kan inte ha sex... :(
  • Aimee68

    Åh jag lider verkligen med dig.Det måste ha varit fruktansvärt jobbigt att förlora ert barn. Du sörjer fortfarande och det är inte konstig att du har svårt för att ha sex. Man sörjer på olika sätt. En del vill ha sex som närhet,vissa bara närheten att ligga nära och kramas. Ge det lite tid så ska du se att lusten kommer så småningom. Förstår att det inte är det första du tänker på mitt i din svåra sorg. Hoppas att det kan lätta med tiden och att ni åter finner lyckan tillsammans. Du kanske behöver prata med någon? Har du nån nära vän som du kan gråta ut hos och få älta? Det är en viktig process som man nog måste gå igenom för att komma vidare. Styrkekramar till dig

  • jagäraf

    Jag vill skicka dig en kram och samtidigt säga att två månader är väldigt kort tid när man förlorat ett barn!  Håller det på under en längre tid tycker jag du ska söka hjälp men än så länge är din sorg som ett öppet sår så det är inte konstigt att du reagerar så här.

  • ängelnthea

    Hej
    jag har också suttit i din samma båt som du sitter... jag förlorade min dotter i v31+ i somras. jag förstår att det är svårt jag hade samma problem. man vill så gärna bli gravid igen för man vill känna allt de underbara som var under graviditeten..  vi började med att ligga och bara hålla om varandra i början och bara få känna varandras närhet och berätta hur mycket man älskade varandra och även prata ut om de som har hänt en... jag vet att de är svårt men de hjälper till slut... jag började blogga om detta och de hjälpte mig väldigt mycket och även prata ut med min sambo så kommer de av sig själv... jag skickar mycket positiv energi och massa styrkekramar...  

Svar på tråden Kan inte ha sex... :(