Inlägg från: Winterfell |Visa alla inlägg
  • Winterfell

snart 4 månaders bebis, ge välling? gröt?

Coyote skrev 2012-11-23 22:04:34 följande:
    Jag avskyr att folk avfärdar rekommendationerna med ett "det är bara rekommendationer". Varför i helvete fattar ni inte varför dessa rekommendationer finns och varför de ser ut på ett visst sätt?! Tror ni på allvar att det handlar om att "någon" vill bestämma över er, eller kan det möjligen vara så att forskningen visat att det här sättet är det bästa för bebisarna?

"Jag känner mitt barn bäst". Jamen vad fint! Då behöver du inte uppsöka någon läkare heller, för du känner ju ditt barn bäst, i alla lägen!
    Kyss
  • Winterfell

Man kommer ju ihåg hur det var när man hade spädbarn. Alla runtomkring längtade ju efter den där 4-månadersdagen för då skulle de äääntligen få börja med smakisar och det var ju sååå roligt! 
    Inte mycket hänsyn till bebisen där inte.. 

• Winterfell
    Lajkie skrev 2012-11-23 22:25:55 följande:
    Och kan tillägga att pojken som helammades till 10 mån ålder var en riktig fetknopp:) så led inte direkt nån näringsbrist.
    Min ena var det precis samma med! Hon blåvägrade fast föda tills hon var ett år! Hon levde på bara bröstmjölk och petade i sig kanske en msk i veckan av fast föda. Hon var verkligen som en boll, magen tog i när hon satt ner så hon kunde knappt nå det hon hade framför sig.   
  • Winterfell
    Coyote skrev 2012-11-23 22:32:29 följande:
    Det är sjukt. Och rätt äckligt. Jag längtar lite tills mina småttingar kan sitta med vid matbordet, men det är för att det är trevligare att ha familjen samlad än att de ska ligga på en filt på golvet medan vi äter.
    Ja, visst är det så! 
    Med första barnet fick jag erfara mycket avundsjukegrejer och jämförelsehets. Vems bebis är mest lyckad liksom.  
Svar på tråden snart 4 månaders bebis, ge välling? gröt?