• Anonym (panik)

Hur klarar man att leva ensam utan att bryta ihop?

Ansluter till den här tråden.

Tror att våra problem, som jag knappt visste fanns, kommer att leda till att min man lämnar mig. Hela min värld håller på att rasa samman och jag vet knappt hur jag ska bete mig på dagarna. Försöker hålla skenet uppe, har inte pratat med så många om det än, och gör mycket saker med barnen, men hjärnan går inte att stänga av.

Om han lämnar så kommer hela det liv vi har byggt upp raseras. Vi kommer båda tvingas flytta och barnen kommer att få sluta med sin fritidsaktivitet (tar mycket ork, tid och pengar. Och plats).

Jag får sådana panikkänslor bara jag tänker på det. Vet knappt hur jag ska fungera längre. Äter minimalt, sover i princip ingenting, går omkring som en robot och vet inte hur jag ska bete mig.

Skönt att kunna läsa lite pepp i den här tråden. Till saken hör den att jag har inte så många vänner. Har stor familj i ochförsig men inte så mycket mer. Är inte så jättesocial, trivs ganska bra hemma med barnen och så. Vi har varit tillsammans i mer än halva mitt liv och jag vet inte hur jag skulle fungera utan honom.

• Anonym (panik)
    xXx skrev 2012-11-23 23:41:55 följande:

Du behöver kanske ha en egen tråd som tar upp just möjligheten att reparera relationen.

Ja det kommer att rasa men samtidigt kan du bygga upp något nytt.

Vi har precis börjat gå hos en familjeterapeut, men han har medgivit att han knappt ville gå dit.

Vet inte om jag vill ha det där nya... Ser inget lockande med det överhuvudtaget faktiskt
  • Anonym (panik)
    Anonym (Carolin) skrev 2012-11-29 21:04:44 följande:
    Nu flyttar jag på söndag. Det känns konstigt och skrämmande. Jag skriver mer efter det. Just nu är jag bara helt tom i huvudet.
    Åh nej!

Jag känner verkligen med dig. Hoppas att allt går så smärtfritt som möjligt!

*kramar om*
  • Anonym (panik)
    Anonym skrev 2012-12-03 11:00:15 följande:
    Väx upp.
    Varför är du så elak? De som skriver i den här tråden behöver pepp och stöd, inte elakheter...
  • Anonym (panik)
    Anonym skrev 2012-12-03 11:36:25 följande:
    Om du ger en man en fisk har han mat för dagen, lär du honom att fiska har han mat för livet.
    Visst, men det går väl att skriva på ett snällare sätt ?
  • Anonym (panik)
    Anonym (Fast..) skrev 2012-12-03 16:43:47 följande:

...inte kan det väl vara fel med professionell hjälp vid en smärtsam separation? DÅ om någon gång i livet har jag varit tvungen att ta den kontakten... när jag blev lämnad efter 17 år, tre barn, stort hus och gemensamt hus för att min man tyckte att min väninna var mer spännande..
    Exakt!
  • Anonym (panik)
    Anonym skrev 2012-12-03 14:32:03 följande:
    Snällhet hjälper inte om man behöver en spark i baken. Att inte veta hur man ska klara sig utan en kram om dagen är infantilt på gränsen till i behov av professionell hjälp.

Visst, det kan jag hålla med om. Efter ett tag!

I TS fall hade det gått tre dagar och hon var fortfarande i chocktillstånd! Då behöver man snällhet! Och kanske professionell hjälp, ja.
  • Anonym (panik)
    Elin 885 skrev 2012-12-10 09:42:33 följande:
    man får ta det bit för bit helt enkelt, dag för dag.
    när jag lämnades av min första riktiga pojkvän efter 4,5 år ihop (han var dessutom en mnaipulativ psykopat!) så var jag så trasig som det går att bli, jag bodde hemma i något halvår innan jag lyckades skaffa mig en lägenhet genom bostadskön hade stått i 3 år då. första veckan i min nya lägenhet så ringde jag till mamma flera ggr om dagen...hade ju astrist och ingen och prata med, men sen så började jag göra saker som JAG tycker om, som att motionera, bre ut mig över heeeela sängen osv. det gick tillslsut och jag tyckte att det var skönt att vara ensam och ifred =).
    Men om det gäller någon som inte är psykopat då? Någon man delat sitt hela vuxna liv med? Någon som man byggt upp hela livet med? Och velat vara med, inte bara "för att det ska vara så"

Det kan väl inte vara så svårt att förstå att man blir ställd, lamslagen, deprimerad, förvirrad...? Och behöver hjälp..
Svar på tråden Hur klarar man att leva ensam utan att bryta ihop?