Hur klarar man att leva ensam utan att bryta ihop?
hårt men sant, man lär sig. Låter som att du verkligen behöver lära dig att stå på egna ben! Tror att det kan vara väldigt nyttigt för dig att bo ensam
hårt men sant, man lär sig. Låter som att du verkligen behöver lära dig att stå på egna ben! Tror att det kan vara väldigt nyttigt för dig att bo ensam
När jag separerade med min sambo sen 6år och fick leta nytt boende, hade knappt ngr vänner kvar då han var centrum i min värld, trodde jag att jag skulle vara miserabel resten av mitt liv. Hur skulle jag klara mig? Sova ensam på nätterna? Ingen som är där när man kommer hem och frågar hur dagen varit? ingen som kramar om när man är ledsen? Ingen att prata om mina innersta känslor, ngn som förstod mig bara genom min blick?
Guess what? 2 år senare är jag lyckligare än någonsin(och singel)! Det går att inte bara överleva en separation, utan även LEVA livet fullt ut efteråt. Kärlek kan fås på många sätt.... och nya vänner.. tro mig...även det kan du få. Gäller bara att ha ett öppet sinne för nya människor och ta chanser som kommer!
Inspiration och råd som kanske kan styrka dig: www.lovestandards.se
Tänk på alla människor som överlever krig och lever under omänskliga förhållanden, tänk på alla singlar!
Människan är starkare än man tror! Du bär på mer styrka än du tror!
Lycka till nu och bara kämpa , det kommer gå bra!
Oj-oj, det går att hitta ett nytt liv, tro mig. I de flesta relationer som avslutas finns det inslag av dåliga saker. Finns det något sådant i din? Jag kämpade och kämpade det sista halvåret, så det var fyllt med oro, osäkerhet och ångest. Vi pratade mycket kring olika saker som jag hade jättesvårt att förstå, delvis eftersom han pratade utifrån ett helt nytt pespektiv, något som jag inte hade någon aning om. Det var jättejobbigt, det var som att han bytte språk plötsligt. Och det är slut nu. Slut med det dåliga också, och det öppnade nya dörrar faktiskt, sådana som jag inte ens visste att det fanns. Så begränsad man blir efter ett tag när man lever med någon.
Äsch, hur osjälvständig får man vara!
Själv har jag varit singel i snart 8 år nu - inga problemas! Man vänjer sig, och tillslut vill man inte kompromissa och låta en karl styra och ställa i ens liv - skönt o slippa det släktet ;-P
Jadu.. Jag separerade för drygt 2 år sen efter ett förhållande på 6 år och en dotter på drygt 1 år. Höll på bryta ihop men hade som tur var vänner som ställde upp och var här mycket. Dock gjorde jag misstaget att försöka dricka bort mina sorger så fort jag var barnfri, vilket inte hjälpte utan jag mådde ju bara ännu sämre. Jag tog mig upp på benen igen efter ett tag!
Nu har det just tagit slut med nuvarande. Vi har bara varit tillsammans ett år men det är mannen i mitt liv men det fungerar inte. Alla hans saker ska ut ur min lägenhet idag och jag vet inte hur jag ska orka. Jag tycker inte om julen och dottern är dessutom med sin pappa imorgon, jag vill bara lägga mig ner och gråta och aldrig kliva upp igen. Paniken väller över mig och tanken på att inte ha han här, eller att inte ha han alls är allt utom trevlig..