• Anonym (jojo)

    hög viktuppgång med de två föregående!

    Hej jag väntar mitt tredje barn och är i v7 och har tränat en del innan men nu har jag svårt att hitta orken jag vill bara sova och har svårt att hålla mig vaken. Jag studerar på komvux och sitter även mkt där. Jag har väldigt ont i höfter och rygg så funderar lite på foglossningar och jag har ont i nedre delen av magen men det hade jag med de två första oxå. det är väl nå ligament eller nått som rör sig. Jag gick upp 35 kg med första och 20 kg med andra och jag är 158 lång. Och nu är jag godis sugen heeela tiden och har jätte jobbigt, har du nå bra tips? Kan jag fortsätta styrketräna som vanligt (Plankan situps och alla dessa saker jag gör)? mvh

  • Svar på tråden hög viktuppgång med de två föregående!
  • Träningsexpert Elmina

    Hej och grattis!

    Gick du ner till din ursprungsvikt mellan graviditeterna?

    Att du är godissugen kan vara kroppens sätt att tala om för dig att du behöver mer energi, äter du tillräckligt vid måltiderna och ett par mellanmål?

    Dricker du tillräckligt?

    Se till att bara ha bra mat hemma, då blir det svårare att äta sött. 
    Bunkra upp med frysta bär och blanda ut med yoghurt, det kan hjälpa då godissuget slår till.

    Hjälper inte dessa råd kan du försöka att avleda tankarna, ta en promenad eller börja sticka eller bläddra i en tidning.

    Fortsätt att träna på gym som vanligt ett par veckor till, runt vecka 16 bör du undvika sit-ups och ta det lugnare med plankan, här nedan kommer en variant.

    blogg.alltforforaldrar.se/foraldrafitness/2012/11/14/alternativ-till-plankan-for-gravida/

     


  • Anonym (jojo)

    Hej tavk så jätte mycket för svaret och tack! Jag har kämpat för att gå ner i vikt mellan och efter graviditetrna och jag tror att jag är duktig på att hitta på bortförklaringar i mitt huvud för jag är så trött så det bli mycket mackor och sånt istället för vettiga saker. Jag tränar efter dvd och just nu mage och rygg med Caroline Nilsson och Inch Loss Combat dvd och den första har hjälpt mig mellan för att gå ned i vikt, ska kolla in adressen och läsa noga och kämpa med mina hjärnspöken och godis sug. Och jag älskar frysta bär å det hade jag själv inte kommit på!Tack

Svar på tråden hög viktuppgång med de två föregående!