Anonym (vill inte skilja) skrev 2012-11-23 20:26:17 följande:
Det är så svårt att sluta att älska nnågon sådär bara efter att någon annan tagit beslutet och jag inte fått varit med. Vi har varit ett par i 20 år och under den tiden kämpat mycket för att få en familj (IVF etc).
Men nu är han på egen hand - jag får väl se vad jag orkar med. Ibalnd är jag som vanligt - trevlig och småpratar om allt och inget och ibland är jag tvärsur. Han flyttar ut i decemeber. 1 januari bor han ngn annan stans - inte med mig och barnen. Jag har lämnat ett ultimatum. Jag orkar inte mer även om jag vill ha honom hemma.
Det är kanske slut - jag vet det - men det är svårt att vänja sig vid. Hans sk "vänninna" som han var otrogen med mailade honom härmodagen och skrev "massor pussar och kramar" som hälsning. Han svarade dock väldigt spartanskt men jag vet att hon finns där om han vill. Han behöver inte vara ensam en kväll om han inte känner för det. Och han är min man - men jag äger inte honom - jag vet. Jag trodde bara att det skulle vara så men verkligheten blev en annan.Han har redan mentalt flyttat och jag måste inse det men det är svårt efter 20 år tillsammans.
Puss och kram, trevlig helg på er alla. Nu ska jag gå hem till min familj - det som är kvar av den.
Jag förstår verkligen din sorg. Jag lever med nästan exakt samma sak.
Från att skaffa ett barn till, skaffa ny lägenhet, köpa ny bil som passade vårt nya framtida liv till att bo ensam i en tvåa med barnen varannan helg tog mindre än 6 månader i mitt fall.
Som en rejäl käftsmäll där hon levde sitt liv med en upptagen man som hon kunde träffa när hon ville medan jag satt ensam och undrade - vafasen hände? Vad gjorde jag för fel?
Kanske ändrar han sig med tiden, kanske inte. Oavsett så måste du fokusera på dig och dina barn.
Gör inte som jag och gå ner dig helt i sorgen. Det finns inget hopp i bitterheten, bara ilska och besvikelse över brutna löften och krossade drömmar.
Tänk såhär, vad har du alltid velat göra men inte kunnat för att du har man och barn? Snart kan du göra det när han har umgänget med barnen. Själv vill jag åka till Tjernobyl. Bara för att.