HUr hantera min man under separation?
Min situation är som följer. Min man vill skiljas. Han tror inte på att jobba på vårt förhållande utan vill bara gå – börja något nytt. Jag har kämpat ett tag för att det ska bli bättre men utan framgång eftersom han inte varit på samma spår som mig. Han har även varit otrogen under denna tid som jag har ”kämpat”.
Nu ska vi separera och letar lägenhet till honom. Vi har 3 barn ihop så vi kommer att ha fortsatt kontakt. Nu till min fundering – hur ska jag agera mot honom under separationen?
Jag vill ju egentligen att han flyttar ut och inser hur mycket han förlorar och sedan vill komma tillbaka. Jag vet att det inte är så stor chans att detta sker men ibland händer det väl? Jag tycker fortfarande mycket om honom och vill att vi ska vara en familj.
Vinner jag något på att bryta med honom helt? Vara kall och bara diskutera det som måstes – inget annat. Eller ska jag vara som vanligt? Som en kompis som är trevlig och käck och diskuterar både det ena och det andra. Vad vinner jag på mest?
”Man saknar inte kon förrän båset är tomt” är ju ett uttryck och det kan ligga något i det tror jag. Ska jag vara kall och kort i min ton mot honom eller vara trevlig och gullig? Vad tror ni?