• Bellizimo

    Min man tycker det är oattraktivt att ha sex med mig nu!

    Precis som rubriken lyder så har min man sagt att det är oattraktivt att ha sex med mig nu när jag är gravid. Jag har läst många trådar & forum om folk som är i v 25 & uppåt... Jag är inte så långt gången så där finns ingen mage som tar emot.... Känner mig redan själv ganska oattraktiv så när han säger så blir det inte bättre... Någon som känner likadant?

  • Svar på tråden Min man tycker det är oattraktivt att ha sex med mig nu!
  • mamma1bonus2

    Oj! Låter inte alls kul! Min man älskar mig precis som jag är och skulle aldrig säga/tycka något sånt och det är jag evigt tacksam för! :)

  • Jessi08

    Vad elak!Min har inte sagt nånting sådant..bara att han är rädd att ungen grabbar tag i den ;)

  • TaSe

    Så okänsligt sagt! Ibland ska folk bara hålla mun. Det sitter förmodligen i huvudet på honom. Och där kan han låta det vara kvar. Dumma karl.

  • autumnleaves

    Kan det ha att göra med att han tänker på att hans barn finns där inne i din mage, och att sex då blir en omöjlig kombination? Men oavsett anledningen är det otaktiskt och framförallt elakt att uttrycka sig så.

  • Balansakt

    Sa han det till dej när han känt sig förudmjukad själv? Hade ni bråkat lr du sagt något innan som fick honom att vilja såra? Klart han visste att det skulle ta på dej när han sa det. Men det känns som han måste känt sig väldigt frustrerad för att säga något sånt, i stridens hetta mera. Jag kan ibland känna att lusten försvinner om jag slås av att det ju ligger ett barn där inne. Men det är mer hennes attityd och sätt att agera som gör att jag tycker hon är oattraktiv än vikt, svett och barn i magen. Inte säker att han begriper hur hårt du tog det. Fråga honom vad han menade, säg först att du känner dig oattraktiv och du mår jättedåligt över det. Sen frågar du vad han menade med oattraktiv. Är han inget svin så får han samvete och kanske är förklaringen att han var klumpig, inte menade oattraktiv som kvinna. Kvinnor är ju inte mindre heta för att de är gravida. Det är nog sättet killen tycker sig bli bemött på som snarare får honom att känna sig omanlig på. Att man inte är något som tjejen kämpar för längre typ.. Vet inte med dej men om tjejjen slutar "göra sig till" (dåligt ordval) men innan gravid är det nog ofta en lite sexig osäkerhet på något vis och spänning som försvinner. Nu säger ju du att det knappast märks ännu. Men personligen får jag så mycket skit av min tjej att jag inte ens vill runka till porr när jag är själv längre. Det händer dock att jag får bekräftelse ibland och då blir hon ju attraktiv igen, trots orakade ben, svettludd från mjukiskläder under armarna och taskig andedräkt. Hon frågade en gång minns jag nu, ifall hon luktade mycket illa, (jag hade tidigare fått lukta och bekräfta Fotsvett, hann inte dusha) minns att jag svarade nejdå inget som bekymrar mig alls (och menade det) det var hennes heta attityd den dagen som gjorde att jag kände mig attraktiv och det gjorde henne het i mina ögon. Om du förstår? Men det finns ju svin kan jag tänka mej. Det låter ändå som han inte förstod du skulle minnas och lägga vikt på det.

  • autumnleaves
    Balansakt skrev 2012-12-21 03:55:23 följande:
    Sa han det till dej när han känt sig förudmjukad själv? Hade ni bråkat lr du sagt något innan som fick honom att vilja såra? Klart han visste att det skulle ta på dej när han sa det. Men det känns som han måste känt sig väldigt frustrerad för att säga något sånt, i stridens hetta mera. Jag kan ibland känna att lusten försvinner om jag slås av att det ju ligger ett barn där inne. Men det är mer hennes attityd och sätt att agera som gör att jag tycker hon är oattraktiv än vikt, svett och barn i magen. Inte säker att han begriper hur hårt du tog det. Fråga honom vad han menade, säg först att du känner dig oattraktiv och du mår jättedåligt över det. Sen frågar du vad han menade med oattraktiv. Är han inget svin så får han samvete och kanske är förklaringen att han var klumpig, inte menade oattraktiv som kvinna. Kvinnor är ju inte mindre heta för att de är gravida. Det är nog sättet killen tycker sig bli bemött på som snarare får honom att känna sig omanlig på. Att man inte är något som tjejen kämpar för längre typ.. Vet inte med dej men om tjejjen slutar "göra sig till" (dåligt ordval) men innan gravid är det nog ofta en lite sexig osäkerhet på något vis och spänning som försvinner. Nu säger ju du att det knappast märks ännu. Men personligen får jag så mycket skit av min tjej att jag inte ens vill runka till porr när jag är själv längre. Det händer dock att jag får bekräftelse ibland och då blir hon ju attraktiv igen, trots orakade ben, svettludd från mjukiskläder under armarna och taskig andedräkt. Hon frågade en gång minns jag nu, ifall hon luktade mycket illa, (jag hade tidigare fått lukta och bekräfta Fotsvett, hann inte dusha) minns att jag svarade nejdå inget som bekymrar mig alls (och menade det) det var hennes heta attityd den dagen som gjorde att jag kände mig attraktiv och det gjorde henne het i mina ögon. Om du förstår? Men det finns ju svin kan jag tänka mej. Det låter ändå som han inte förstod du skulle minnas och lägga vikt på det.
    Fast det låter ändå ganska negativt när du trots allt nämner dessa sidor hos en tjej som ett "svin" skulle finna oattraktivt, sidor som är helt naturliga för Alla människor - inte bara män. Svettlukt och allt vad det kan vara, att över huvud taget nämna sådant är lite knepigt tycker jag trots att man vill mena på att man inte har något emot det. Men att faktiskt ha något emot/att Kunna ha något emot det, det är ju som att säga att man har emot andra människor - för alla människor är biologiska varelser som utsöndrar kroppsvätskor, luktar, får humörsvängningar m.m. Allt annat är fejk, eller som du kallar det "att göra sig till".
  • Balansakt

    Ja, ser hur det ser ut.. Altså, fick inte fram hur jag menade. Jag menade att jag inte tror han menar utseendet eller jusst dom saker som jag tror trådskaparen tror att han menar med det. Kan ju bara se till mig själv och mina problem med min tjej. Hennes attityd får mig att se sex som något otänkbart vissa dagar. Men när hon sagt att hon inte känt sig attraktiv, verkar det som hon kopplar det till vikt, lukt och sånt. Men det är ju sånt som hör till liksom..

  • autumnleaves
    Balansakt skrev 2012-12-21 18:28:24 följande:
    Ja, ser hur det ser ut.. Altså, fick inte fram hur jag menade. Jag menade att jag inte tror han menar utseendet eller jusst dom saker som jag tror trådskaparen tror att han menar med det. Kan ju bara se till mig själv och mina problem med min tjej. Hennes attityd får mig att se sex som något otänkbart vissa dagar. Men när hon sagt att hon inte känt sig attraktiv, verkar det som hon kopplar det till vikt, lukt och sånt. Men det är ju sånt som hör till liksom..
    Hmm ja jag tror jag förstår dig något bättre nu. Men jag måste fråga (inte för att jag är dum på något sätt och vägrar förstå men för att det är intressant med olika synvinklar ) vad för attityder som kan tänkas vara oattraktiva? Jag kan själv komma på flera stycken beteenden som är avtändande, men i ditt och din tjejs fall t ex - vad är det som gör att du får sex att vara otänkbart ibland? 
  • Balansakt

    Det är när hon behandlat mej som skit en hel dag (många såna dagar) och sen låtsas som att allt är som vanligt.. Det får mej att känna mig som skit och att jag inte är vatten värd. Men altså (man saknar ju sex) det kan räcka att hon ger nån komplimang att jag är så bra att ha och att jag gör henne kåt för att jag skall tända.. Men alla dagar är ju olika och efter en sån skitdag, att se hennes nonchalanta blick är direkt avtändande.

  • autumnleaves
    Balansakt skrev 2012-12-21 22:24:16 följande:
    Det är när hon behandlat mej som skit en hel dag (många såna dagar) och sen låtsas som att allt är som vanligt.. Det får mej att känna mig som skit och att jag inte är vatten värd. Men altså (man saknar ju sex) det kan räcka att hon ger nån komplimang att jag är så bra att ha och att jag gör henne kåt för att jag skall tända.. Men alla dagar är ju olika och efter en sån skitdag, att se hennes nonchalanta blick är direkt avtändande.
    Ja det förstår jag, och just sådant beteende har jag själv erfarenheten av att göra mig själv och andra väldigt osugna på just sex. För att driva frågan ytterligare undrar jag varför sådant beteende från början uppkommer? Har du någon teori?
  • Balansakt

    Läs tråden ovanför, min tjej är ett psykfall.. Min tjej har blivit sån för gravid.. Men vi har inte nåra större problem med sex, jag tror inte hon heller är kåt när hon gör så. Fast det va längesen man hörde: " jag tog med det där rosa läpstiftet du gillar" :) fast jag fattar det med på nåt vis, hon är ju somsagt gravid satt det där med att göra sig till lite för mig är nog otänkbart. Iaf sålänge hon har såna humörsvängningar.

  • Dragonball

    Jag kan förstå det. Det är så mammigt och för många icke sexigt att ha sex med en gravid kvinna. Många får nog lite Madonna/hora-syndromet. Liksom att en mamma är för fin för att ha sex med. En del får ju sådana vibbar efter barnet är fött också. Kanske han tänker så, vad vet jag. Men att säga att du är oattraktiv är inte snällt av honom. Han kunde uttryckt sig finare. Även OM han tycker det.

  • Dragonball
    Balansakt skrev 2012-12-21 22:24:16 följande:
    Det är när hon behandlat mej som skit en hel dag (många såna dagar) och sen låtsas som att allt är som vanligt.. Det får mej att känna mig som skit och att jag inte är vatten värd. Men altså (man saknar ju sex) det kan räcka att hon ger nån komplimang att jag är så bra att ha och att jag gör henne kåt för att jag skall tända.. Men alla dagar är ju olika och efter en sån skitdag, att se hennes nonchalanta blick är direkt avtändande.
    Oj, låter inte kul. Tur att man inte själv blir sådan som gravid. Hoppas det blir bättre snart, för jag hoppas att hon inte alltid varit sådan?
  • ViTvåBlirTre

    Han säger ju inte att DU är oattraktiv, han säger att det är oattraktivt att ha sex med dig nu. Med det menar han nog att det känns konstigt eller vad man ska säga för att ert barn finns "därinne".

    Min sambo och jag hade inte sex på 7 månader (ja ni läste rätt) när jag va gravid, de två första månaderna som vi visste om graviditeten hade vi nog sex ca 2 gånger (fullbordat samlag), detta just för att det satte sig psykiskt på honom att vår lilla bebis låg därinne. Alltså även om vi kom för att att börja sexa till det så slutade det med att antingen han eller jag, som faktiskt också hade problem med tanken på att vår lille var "därinne", avbröt det hela för att det bara inte gick.

    TS, han hade kanske kunnat uttrycka sig annorlunda men jag tror verkligen inte att han menade det så hemskt som du tog det.

Svar på tråden Min man tycker det är oattraktivt att ha sex med mig nu!