• Mellanmjölkens land

Varma kläder i färger som inte är rosa eller blått

När det gäller vanliga kläder har dottern på 1,5 år en ganska blandad garderob. Jag älskar grönt så vi har köpt mycket sånt men brukar alltid ha nått plagg som bryter av. De enda färgerna som inte finns representerade är riktigt bleka färger (blekrosa, blekgult, babyblått etc) och marinblått eftersom hon inte passar i dem.

Sen kom kylan och eftersom vi kör mycket lager-på-lager är det underställ och fleece som gäller. Helt plötsligt inser jag att det finns två färger att välja på: rosa och blått. Ibland kan ytterligare nån färg vara inblandad. I större storlekar har jag hittat lite andra färger på underställ men inte i dotterns storlekar.

Det är inget fel på rosa och blått, det är en fina färger, men både jag och sambon gillar att ha alternativ.

Snälla, ge mig tips på var man kan köpa fleece och underställ i t ex grönt, svart, orange eller med roliga mönster i stl 86!

• Svar på tråden Varma kläder i färger som inte är rosa eller blått
  • nalleryd

POP, didriksson, mckinley, everest, molo, Kapphalosv .. Jag klär inte min dotter i blekrosa heller, mycket grönt, rött orange, flerfärgat, gult osv. Men upplever inte att det är några större problem att hitta i andra färger. Utom på HM och Lindex typ.

• Natulcien

Tråk-kedjorna Lindex, Kappahl och H&M är ju ganska hemska genom att det är väldigt mycket pojk- flickinriktat och rosa vs blått.
    Men på de flesta andra butiker finns ju bättre färgrepresentation.

• Mellanmjölkens land

När jag kollade på underställ i sportbutikerna hittade jag bara kombinationerna rosa+annan färg och mörkblått+grönt.  Hade det varit lite mer grönt hade jag nog köpt (kommer nog köpa ändå eftersom jag håller på att spy på allt rosa).

Vanliga bommulskläder är alltså inte ett problem utan det är underställ och fleecekläder som jag har svårt att hitta. Tycker att det allmänt har varit svårt att hitta sånna kläder.

• nalleryd

Kan lova att pop har både fleecekläder och underställ som inte är rosa eller mörkblå! Köpte själv där förra året till tösen som då va 1,5 år

• Alexi

Vår dotter har fleece från Everest, stadium, i svart och turkos. De hade flera färger också.

• Natulcien
    Mellanmjölkens land skrev 2012-11-24 10:02:38 följande:
    När jag kollade på underställ i sportbutikerna hittade jag bara kombinationerna rosa+annan färg och mörkblått+grönt.  Hade det varit lite mer grönt hade jag nog köpt (kommer nog köpa ändå eftersom jag håller på att spy på allt rosa).

Vanliga bommulskläder är alltså inte ett problem utan det är underställ och fleecekläder som jag har svårt att hitta. Tycker att det allmänt har varit svårt att hitta sånna kläder.
    Men varför är det så viktigt med färgen då? Är det inte viktigast att det är funktionellt? Det syns ju ändå inte när det är under alla andra kläderna. Verkar nästan lite besatt...?

Jag gillar inte heller rosa. Men om jag behöver ett underställ till sonen och det bara finns rosa, så får jag väl ta det... Big deal...

• Mellanmjölkens land
    Natulcien skrev 2012-11-24 10:43:46 följande:
    Men varför är det så viktigt med färgen då? Är det inte viktigast att det är funktionellt? Det syns ju ändå inte när det är under alla andra kläderna. Verkar nästan lite besatt...?

Jag gillar inte heller rosa. Men om jag behöver ett underställ till sonen och det bara finns rosa, så får jag väl ta det... Big deal...

På dagis går dottern ofta i bara underställ + en stor t-shirt/tunika/kortärmad klänning. På henne syns alltså understället mycket och efter att i nån månad ha lämnat en helrosa unge börjar jag tröttna... Rosa är som sagt en fin färg men jag vill gärna blanda upp med lite annat.

Finns det bara rosa så får hon rosa men finns det t ex helgröna eller svarta underställ tar jag gärna ett sånt som alternativ. Kan tillägga att även dottern gillar grönt.
  • Mellanmjölkens land
    Dr Mupp skrev 2012-11-24 13:11:18 följande:
    www.ullklader.se och www.minimundus.se har underställ i fina färger. 
    Tack för tipsen och vi kommer definitivt att handla där nästa vinter! Stl90 känns tyvärr lite stort och stl80 är bara att glömma. *förälskad i de gröna byxorna och tröjan från minimundus*
  • Harmagedon

Pierre Robert som finns på tex Ica Maxi o Coop har tunna ullunderställ i hela regnbågens färger.

• veh
    Natulcien skrev 2012-11-24 09:37:16 följande:
    Tråk-kedjorna Lindex, Kappahl och H&M är ju ganska hemska genom att det är väldigt mycket pojk- flickinriktat och rosa vs blått.Men på de flesta andra butiker finns ju bättre färgrepresentation.

Fast det går ju att hitta annat också. Jag har t.ex. sett mycket fina klänningar i t.ex. blått på både Lindex och Kappahl. Och den randiga fleecejacka som mitt barn har, med mycket orange, rött och turkost i är från H&M. Där jag även sett snygga lila chinos till pojkar. O.s.v. Sedan är det mycket som är uppdelat, men det går att hitta guldkorn även där...
  • mikroE

Jag har randiga ullbyxor från Lindex (blått och grått) och jag hoppas buda hem fina ullkläder från POP på tradera. POP:s ullkläder är ursnygga i alla färger i regnbågen men de kostar förstås en del också så för mig blir det tradera om jag ska ha sådana åt dottern.

Svar på tråden Varma kläder i färger som inte är rosa eller blått