Hjälp - hur lyckas ni laga mat med barn omkring?
Jag har ett problem som jag inte kan vara ensam om - men det känns så! Hur bär ni er åt för att laga mat när barnet/barnen hänger er i benen hela tiden? Min son är 1 år och är väldigt rörlig och aktiv, även om han inte går än. Han har inget tålamod att sitta still, annat än när man läser sagor för honom (men även då ställer han sig och reser sig helst hela tiden). Jag kan alltså inte ha honom sittande i diskhon som jag vet en del gör. Är han på golvet skriker han och blir förtvivlad så han tappar koncentrationen, ramlar och slår sig. Då måste jag avbryta och trösta. Sen är det jättesvårt att få återgå till matfixet för allt börjar om igen. Jag vill också förklara att jag inte upplever att det handlar om hunger utan sökande efter uppmärksamhet och en vilja att vara med - men hur gör man på ett säkert sätt??? Jag har fastnat och kommer inte på några lösningar. Hjärnan är som sirap! När vi båda är hemma leker en av oss med honom någon annanstans. Är vi ensamma funkar bara något färdigt från frysen. Det går ju inte i längden! Eller har jag orimliga förväntningar? Det låter inte så på alla recepttips här. Hur hinner man laga dem...? Jag skulle så gärna vilja... Tacksam för tips och idéer!!!