Funderar på att polisanmäla
Du har redan fått bra råd här ovanför så jag ska inte säga nåt om hur du blir av med hans grejor.
Men jag tycker du ska tänka igenom det en gång till innan du ställer ultimatum om hans grejer.
Oavsett om du tycker han borde fixa en lägenhet så verkar han ha svårt att göra det. Om han bor hos kompisar är det svårt att ta hand om prylar. Visst, han kan hyra ett shurgardförråd om han har råd, han får skylla sig själv osv osv... Men det här är en man du är bunden till genom barnet i arton år minst. Är sakerna så mycket i vägen att du vill starta fullt krig för deras skull?
Har du möjlighet tycker jag du ska överväga att packa ihop hans crap i ett par flyttkartonger och låta stå i källaren. Och fokusera på det som är viktigt. Svara inte på hans SMS. Skriv till honom att du byter nummer till hemligt kontantkort som du använder i vardagen, och att du kommer kolla det gamla numret en gång i veckan. Vill han hämta sina grejer kan han skicka ett SMS. Och du kommer informera honom när barnet har kommit.
Sen kan du låta bli att byta nummer om du vill men du svarar inte på nåt skit han skickar. Fejka att du bytt nummer och ignorera hans mess. Och hoppas på att han lugnar sig när han inte får någon respons.
Börjar han stalka dig, samla bevis och polisanmäl honom fär ofredande.