• Anonym (orolig vän)

Framkalla missfall??

Har en vän som nyligen fått reda på att hon är gravid trots p-piller. Hon vill absolut inte ha barnet och vill inte göra abort. Hon säger till mig att hon ska framkalla ett missfall.... nu undrar jag om man kan framkalla ett missfall? och isåfall hur? har ingen erfarenhet alls av graviditet, missfall eller abort.
    Tacksam om någon kunde förklara för mig hur det ligger till.

• Svar på tråden Framkalla missfall??
  • Jul

Klart man kan, men det är för det mesta rätt farligt.

~*rabiat*~
  • LinneaJosie

Skulle gissa på att det är rätt farligt även för den gravida kvinnan så vem väljer det istället för abort? Din vän låter mer än lovligt dum.

• Uffesson

Hon vill inte ta bort barnet igenom abort utan vill döda det på ett annat sätt? Eller, vad?

Vad är anledningen till att hon någonsin kan välja att FRAMKALLA ett missfall?

• sasso78

Berätta för din vän att det är mycket bättre och hälsosamare för kroppen att göra en abort än att framkalla ett missfall. Hon kanske har fått för sig att abort är något hemskt men så är det inte riktigt. Hon kommer garanterat må bättre av att göra en abort än få ett missfall!

• Anonym (varför)

Varför vill DU veta hur man framkallar missfall? Om det gäller din vän?

• Zchimla

Varför vill hon inte göra abort?
    Framkalla ett missfall är en helt vansinnig idé och rådet blir att hon väljer en abort.

Spontant tror jag att du är din vän.

• Anonym

Klart att det går, men det är ju inget att rekommendera då man kan skada sig allvarligt eller tom dö på kuppen...

Hjälp istället din vän genom att stötta henne så att hon kan ringa mvc och be att få prata med kuratorn/psykologen. Du kan ju följa med henne dit också. 

• Anonym

Fråga din vän hur hon har tänkt göra om du är så nyfiken? Jag tycker föresten det verkar vara en konstig relation ni två har eftersom du bara är intresserad av att veta det praktiska istället för att hjälpa din vän.....

• Anonym (orolig vän)

Konstigt att man inte får ställa frågor på den här sidan utan att alla ska tro att det är jag.. jag vill hjälpa min vän och har försökt övertyga henne att gå till en psykolog, då svarar hon att hon inte är dum i huvudet och behöver inte träffa någon psykolog. Och fråga inte mig varför hon inte vill göra abort för det vet jag inte... undrade bara om det ens var möjligt att framkalla missfall. 

Svar på tråden Framkalla missfall??