Inlägg från: Anonym (orolig vän) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig vän)

Framkalla missfall??

Har en vän som nyligen fått reda på att hon är gravid trots p-piller. Hon vill absolut inte ha barnet och vill inte göra abort. Hon säger till mig att hon ska framkalla ett missfall.... nu undrar jag om man kan framkalla ett missfall? och isåfall hur? har ingen erfarenhet alls av graviditet, missfall eller abort.
    Tacksam om någon kunde förklara för mig hur det ligger till.

• Svar på tråden Framkalla missfall??
  • Anonym (orolig vän)

Konstigt att man inte får ställa frågor på den här sidan utan att alla ska tro att det är jag.. jag vill hjälpa min vän och har försökt övertyga henne att gå till en psykolog, då svarar hon att hon inte är dum i huvudet och behöver inte träffa någon psykolog. Och fråga inte mig varför hon inte vill göra abort för det vet jag inte... undrade bara om det ens var möjligt att framkalla missfall. 

• Anonym (orolig vän)

Jag vet inte hur jag ska kunna hjälpa henne. ska jag be dom komma och hämta henne till psyk med tvång? jag har pratat och pratat men inget går in. hon har bett mig ge fan i hennes beslut och hon vill inte ha med mig att göra eftersom hon tycker jag kallar henne dum eftersom jag vill att hon ska gå till psykolog/kurator...

• Anonym (orolig vän)

Hon vill inte berätta för familjen att hon är gravid.. hon tror dom skulle försöka övertyga henne om att behålla barnet. Pappan finns inte med i bilden för det var någon som hon tog med sig hem från krogen och bara hade sex med över en helg. Hon äter p-piller och trodde inte hon skulle bli gravid. Hon festar varje helg, storröker och börjat träna som en tok för att barnet ska "försvinna" . jag har erbjudit henne att följa med till abortmottagningen, men i hennes tycke är det mord att göra abort och att missfall är naturligt. Jag har sagt till henne att hennes försök till missfall också är mord isåfall. Missfall får man oftast om det är fel på fostret om jag fattat det rätt.

Svar på tråden Framkalla missfall??