Dagis klagar på alla våra regnkläder
Nu känner jag mig helt modstulen och vet inte vad jag ska göra längre. När jag hämtade på förskolan idag så påpekade en av fröknarna att regnbyxorna (nya, använda två gånger bara. Överdragsbyxor med hängslen från varför därför) inte håller tätt.
Min son är 2 år i januari och har gått på dagis sedan i maj. Nu har vi avverkat:
- ett par överdragsbyxor utan hängslen från kappahl,
- en regnoverall (begagnad, minns inte märket) som det gick hål i,
- ett regnställ från abeko i galon som jag inte hittade något fel på men som enligt uppgift från dagis läckte varenda gång
- och nu funkar inte dessa överdragsbyxorna heller?
Kommentaren jag fick idag var att vi måste köpa "riktiga" regnbyxor. När jag frågade vad hon menade med det visade hon mig ett par galonisar. Men det var ju det vi hade innan dessa och de höll ju inte heller tätt ?!
Jag är student och har inte råd att lägga flera tusen kronor på regnställ från PoP och Didriksson. Det måste ju finnas något alternativ som kostar mindre men ändå håller tätt?
Min son älskar dessutom vattenpölar och sätter sig gärna i dem. Han blir dessutom väldigt arg när man tar bort honom från dem (vilket fröken på förskolan gärna påpekar...) och kastar sig. Det känns som att det enda alternativet skulle vara om det fanns en regnoverall med inbyggda stövlar. Finns det?
Hjälp, vad ska jag göra?