Misslyckat fostervattensprov
Känner igen mig till viss del av det du skriver..Första försöket misslyckades, då klantläkaren trots mätning tog för kort nål (?) sedan använde han en likadan nål igen fast på ett annat ställe, och han fick kämpa bra länge innan han fick upp tillräckligt mkt (och det med nöd och näppe) och därefter förorenade han provet med mitt blod. Jag fick lämna blodprov och fick ett besked att detta inte skulle påverka provet, men jag kände direkt att det inte skulle gå..efter ett par dar fick vi besked om att den snabba analysen inte skulle kunna genomföras p g a blodet, efter ytterligare drygt 2 v fick vi veta att även det långa provet inte skulle kunna analysera, det kände jag på mig. Vi fick erbjudande att göra nytt men tackade nej, vi hade siffror 1:74 på ds. Men vid det här laget hade vi hunnit tänka och fundera så mkt och kände att vi redan gjort för mkt intrång hos våran lilla bebis så för oss var det ingen tvekan, vi har inte gjort om det. Däremot var vi på ett stort riktat UL i v.18+4 som visade på helt utan anmärkning, det var TOTAL LYCKA kan jag säga..hade det däremot visat nåt större avvikande så hade vi gjort om fvp, det hade vi bestämt oss för. Nu däremot, har vi bestämt oss för att vårt lilla barn är helt friskt
Visst, vi är medvetna att risken finns för ds, men må så vara i sånafall. Vi känner oss helt lugna i detta nu och efter alla veckors ovisshet som vi igenom så vet vi inte om vi skulle kunnat ta bort det även om vi hade fått svar som visade på ds. Man hinner känna och tänka så mkt.
Det jag vill säga är att du/ni ska bara göra det som verkligen känns rätt för er, lyssna på magkänslan. Vi tänkte såhär att om vi la upp 74 kort på bordet så var risken att dra en joker väldigt liten, alla tänker inte så..men vi har hela tiden gått på magkänslan och den säger att barnet är friskt (peppar peppar)
Det är hemskt det ni genomgår nu och jag lider sjukt mkt med er. Får jag fråga om det var blodprovet eller nackspalten som drog ner era siffror? Lycka till med vilket beslut ni nu än tar, Kram!