• Mickis78

Vad begära för lön??

Hej! Slänger ut en fråga här och hoppas någon kan hjälpa mig! Blev erbjuden en tjänst som uppdragschef / kundansvarig inom personlig assistans. Men har ingen aning vad för lön man ska begära?? Någon som vet? Googlat lite, och det står ca 30-34 tusen i månaden. Kan detta stämma??

• Svar på tråden Vad begära för lön??
  • Cattis63

Kolla med facket för att vara på den säkra sidan!  Ingen mening med att förlora en massa pengar eller hur?

• Mickis78

Ringer man då och frågar?, stod att dom betalar ut enligt avtal. Nä, man vill ju inte ha för lite😄

• Vinterankan

Det enklaste är ju att se vad de erbjuder innan du ställer dina krav (som då givetvis är högre).

• Mickis78

Jag frågade, men hon sa att jag skulle komma med ett bud, därför undrade jag om någon hade en aning om vad det kan ligga på?? Får ringa kommunal imorgon och kolla.

• Yelinak

Kräv inte för lite. Inte roligt att inse att man tjänar 7000kr mindre än snittet på arbetsplatsen.
    Ingångslönen styr helt o hållet. Det är sällan man får någon extra lönehöjning utöver den årliga.
    Även om du får ett par hundralappar mer än snittet sedan varje år så tar det 15 år att ens komma ifatt snittet.

• gavagai

Du måste kolla med facket lokalt hur det ser ut på just den arbetsplatsen. Hur lönerna generellt ligger inom ett yrke kan ge ett hum, men jag skulle vilja utgå från mer lokala förutsättningar.

• Mickis78

Kollade med facket men fick inget svar där heller! Och på lönestatestik ingen träff heller! Ingen som har något förslag??

• gavagai
    Mickis78 skrev 2012-11-29 11:00:52 följande:
    Kollade med facket men fick inget svar där heller! Och på lönestatestik ingen träff heller! Ingen som har något förslag??
    Men vad sa facket då mer specifikt, att de inte hade en aning? Om jag var du skulle jag prova med någon annan på facket, eller något annat fack som organiserar anställda på samma arbetsplats.
  • Mickis78

Hon var rätt okunnig och sa att dom inga meddelar inom den sektorn och kunde inte hjälpa mig, men företaget har lön enligt KFO avtal.

• Elaifiknow

De jag känner som arbetar som enhetschefer onom LSS har 26-30.000kr i lön. De (tre personer) arbetar i Stockholmsområdet och har varierande bakgrunder (en socionom, en beteendevetare och en personalvetare). Är det inom kommunen? De lönerna är offentliga, då kan du ringa lönekoxntoret och fråga. Konstigt svar du fick från facket. Vilket fack ringde du?

• Mickis78

Privat företag. Det var kommunal jag ringde till, ringde ett annat fack och dom sa allt mellan 25-35.

• KaSaM

Vet privata bolag som legat på 23-25' för motsvarande tjänst, andra har legat på 30-35 så spannet är brett beroende på ansvar och del av landet.

• Mickis78

Ansvaret 10-15 brukare plus anställda till dom, rekrytering , löner, schema mm

Svar på tråden Vad begära för lön??