• Wimsey

Du ska göra tacos och bestämmer dig för att göra egen kryddblandning och salsa, det visar sig att det smakar i stort sett likadant som det man köper färdigt. Du ...

Så, hur skulle du reagera?

gammal detektiv i ny förpackning
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du ska göra tacos och bestämmer dig för att göra egen kryddblandning och salsa, det visar sig att det smakar i stort sett likadant som det man köper färdigt. Du ...
  • Kjellgren

Kanon, då vet jag det och behöver aldrig mer stå och slabba med hemmagjord salsa när jag vill ha snabbmat.

• Wimsey
    Kjellgren skrev 2012-11-28 21:03:37 följande:
    Kanon, då vet jag det och behöver aldrig mer stå och slabba med hemmagjord salsa när jag vill ha snabbmat.
    Du menar att du av ett försök drar slutsatsen att all hemmagjord salsa smakar som sådan man köper?
  • Whitetrash86

1. tar och slänger i lite mer krydda för att få en annan smak.

2. jaha, aja.. då slipper jag stå här och kladda nästa gång. 

• Kjellgren
    Wimsey skrev 2012-11-28 21:05:34 följande:
    Du menar att du av ett försök drar slutsatsen att all hemmagjord salsa smakar som sådan man köper?
    Nä, jag skulle överhuvudtaget inte ställa mig och göra egen salsa till tacos eftersom det för mig är slömat på fredagar, typ. Gör jag egen salsa så är det till roligare och mer arbetad mat än tacos (vilket händer men då gör vi egna tortillas också etc etc).
  • NextUp

Jag blir besviken. Färdig kryddblandning och färdig salsa är inte gott så så vill jag inte att det hemmagjorda ska smaka.

• riboflavin

Det bruka bli ganska lika faktiskt, så alternativ 3. Oftast är jag ganska lat, men ska vi ha gäster så gör jag själv från grunden, även guacamolen :)

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Wimsey
    Kjellgren skrev 2012-11-28 21:09:02 följande:
    Nä, jag skulle överhuvudtaget inte ställa mig och göra egen salsa till tacos eftersom det för mig är slömat på fredagar, typ. Gör jag egen salsa så är det till roligare och mer arbetad mat än tacos (vilket händer men då gör vi egna tortillas också etc etc).
    Fast alltså, det är rätt mycket slömat även om man gör salsan själv. Den stora skillnaden i arbetsinsats är att man måste diska grytan som den gjordes i.
  • Wimsey
    Wimsey skrev 2012-11-28 21:15:10 följande:
    Fast alltså, det är rätt mycket slömat även om man gör salsan själv. Den stora skillnaden i arbetsinsats är att man måste diska grytan som den gjordes i.

Avsmakningen är också rätt jobbig förstås.
  • Aniiee

Perfekt, där sparade jag drygt 1000 kronor på ett år (är mycket pengar för mig) kryddblandning för 4 pers färdig i påse, 13 kr, blanda själv 4 pers, ca 50-80 öre.....

Yaoi is the opiate of the fan-girls....
Svar på tråden Du ska göra tacos och bestämmer dig för att göra egen kryddblandning och salsa, det visar sig att det smakar i stort sett likadant som det man köper färdigt. Du ...