Inlägg från: mrsStatham |Visa alla inlägg
  • mrsStatham

Är ADOLF förbrukat för all framtid?!

Philippa skrev 2012-11-29 14:01:21 följande:
    Jag hoppas verkligen det är förbrukat för all framtid.. det är ett gräsligt namn som man oftast förknippar med hitler....
    Ska vi börja kalla Hitler för "han som inte får nämnas vid namn", "ni vet vem" och "mörkrets herre" också??
    Seriöst, Adolf är inte ett gräsligt namn, smaka på namnet Rutger istället. Adolf Hitler däremot, var en gräslig människa. Skilj på sak och person.

Bara två saker är oändliga
  • mrsStatham

TS, Adolf är ett fint namn, ett sammansatt namn av ädel varg (men om ni har det som släktnamn visste du säkert redan det)
    Nej, man måste verkligen inte sympatisera med nynazistiska rörelser för att döpa sitt barn till det.
    Dessutom finns det fler kända människor än Adolf Hitler som hetat Adolf. Nobelpristagaren Adolf von Baeyer, Adolf Nordenskiöld och en himlans massa kungar.
    Tycker du om namnet så kör!

• mrsStatham
    Stjärnfall76 skrev 2012-11-29 14:32:35 följande:
    Tyvärr tror jag att Adolf är förbrukat.... det är nog det namn som är mest förbrukat. Någn nämde Josef Stalin. Men han omnämns mest soms Stalin och därför är int det lika förbrukat. Säger man Josef så tänker nog de flesta på Jesus pappa.... men Adolf.... det enda man ser framförs sig är koncentrationsläger....

Sorry....
    Iofs så tror jag att de flesta bara ser en mörk ljudisolerad källare innehållande tre barn som aldrig sett solljus och en kvinna som spenderat 24år nere i bunkern när de hör namnet Josef...
    Jesus pappa var ju ändå gud och inte Josef Flört 
  • mrsStatham
    elyse skrev 2012-11-30 20:51:49 följande:
    Inte förbrukat, men fortfarande "too soon". Ungefär som Usama. 
    För tidigt? Snubben föddes för 123år sedan, han dog för nästan 70 år sedan. För tidigt vart????
Svar på tråden Är ADOLF förbrukat för all framtid?!