Inlägg från: Butterscotch |Visa alla inlägg
  • Butterscotch

Ersättning när man överlåter vab

Anonym (nybörjare) skrev 2012-11-30 07:40:02 följande:
    Får informera vår "ersättningsvabbare" om att hon inte får nått från försäkrningskassan (vi kommer lägga till lite istället)
    Nu har inte barnens morföräldrar vabbat någonting (än) men jag har funderat lite på det. Om det uppstår ett sådant behov får de ersättning från FK baserat på sina respektive inkomster. Till detta skulle jag ersätta dem med mellanskillnaden upp till normal inkomst. De ska ju inte behöva förlora ekonomiskt på att göra mig en tjänst, och för mig blir det en ekonomisk vinst hursomhelst eftersom jag tjänar såpass bra att den mellanskillnad jag ersätter är mindre än vad jag skulle förlorat om jag hade varit den som vabbat. 
  • Butterscotch
    Fosse skrev 2012-11-30 08:26:19 följande:
    Jo, men i TS fall så är personen som ska vabba pensionär och förlorar därmed inte någon inkomst på att göra TS en tjänst.

Ja, jag vet det. Jag svarade på den del av texten som handlade om att ge lite ersättning ur egen ficka. Jag tycker att det är allmänt rimligt att ersätta någon (på något vis, behöver inte vara i reda pengar) som gör mig en tjänst, och en självklarhet i de fall tjänsten innebär förlorad inkomst.
Svar på tråden Ersättning när man överlåter vab