Inlägg från: My opinion |Visa alla inlägg
  • My opinion

Vem är vargen, enligt AW's SHN-metod?

MalinEddie skrev 2012-12-03 20:05:23 följande:
    Vill du utveckla? Du pratar om curling, spädbarn och egentid vilket för mig inte alls hänger ihop. Det är en enorm skillnad på att tillfredsställa ett spädbarns behov och att soppa banan framför ett äldre barn gång på på gång och vägra ta nödvändiga fighter, inte låta barnet uppleva motgångar och utvecklas som det bör. Jag läser ofta liknade saker i diskussioner om 5-minutersmetoden där föräldrarna menar att det är samma sak att lämna spädbarnet ensamt att gråta som att neka 3-åring glass i affären. Föräldrar måste lära sig skilja på behov, vilja och framförallt ålder och utveckling. Curling är ett intressant begrepp men uppenbarligen överanvänt och mycket förvirrande. Du curlar inte din bebis genom att gå in..
    Avskyr CIO-metoder.

• My opinion

Vem skulle neka en 10-åring med dödsskräck efter en mardröm att krypa upp i sängen? Varför skulle man då tvinga ett spädbarn att klara sig själv bara för att skräcken kommer oftare i den åldern. Jag känner flera vuxna som tycker det är jättejobbigt att vara hemma ensamma när de ska sova. Ingen av dem blev "bortklemade" som spädbarn. Så nu har jag med samma vetenskapliga metod som AW bestämt att barn som tvingas sova själva innan de är redo inte klarar av att sova själva som vuxna.

Svar på tråden Vem är vargen, enligt AW's SHN-metod?