Inlägg från: fantasyforever |Visa alla inlägg
  • fantasyforever

Sover bara en halvtimme

Är det fler som har tremånadersbebisar som i stort sett bara sover halvtimmar på dagen? Har en kille på precis tre månader som bara sover en halvtimme i sträck drygt, sen vaknar han fastän han igentligen behöver sova mer. Det har ingen betydelse vart han sover, sover han i vagnen så kan man ta en extra promenad och då kan han somna om igen igen halvtimme.. han sover hela nätter mellan nio/tio till ca åtta på morgonen. Och i övrigt sover han vanligtvis ca två-tre timmarpå dagen uppdelat på tre till fyra ggr. Han är ju ett nöjt barn men jag märker ju ändå att han blir gladare och goare om han sover åtminstonde en timme per gång..

• Svar på tråden Sover bara en halvtimme
  • fantasyforever

Jag kom ju inte ihåg hur det va med mina andra två barn i den åldern, det var så länge sen.. nu i skrivande stund är han uppe i en timme men det hör mer till ovanligheterna att han sover vidare efter halvtimmen. Det gör ju inget igentligen men jag ser ju på honom att han är gladare och mer utvilad då han sovit en lite längre stund. Får hoppas att han snart börjar sova lite längre per gång. Förut var det tvärt om då sov han så länge så man fick väcka honom..

• fantasyforever

Jo jag har nästan förstått att det är en sömnskarv där precis då rör han sig lite extra ett tag och skickar ut tutten innan han sover vidare i tyngre och mer djup sömn ( de få ggr han nu gör det)

• fantasyforever

Ja jag är jätteglad för nätterna det har varit så för alla tre barn, alla har börjat sova hela nätter från ca två månaders ålder. Men vi har oxå fort etablerat kväll/nattrutiner och hållit dem så jag tror att vi har mycket att tacka där.. tack för alla svar!

Svar på tråden Sover bara en halvtimme