Får era barn sova i eran säng?
Min dotter som är 2,5 år somnar i sin säng på kvällen i sitt rum. En del nätter vaknar hon och kommer till oss för att sova i vår säng. Får era barn sova i sina föräldrars säng?
Min dotter som är 2,5 år somnar i sin säng på kvällen i sitt rum. En del nätter vaknar hon och kommer till oss för att sova i vår säng. Får era barn sova i sina föräldrars säng?
Självklart! Annars skulle jag ju vara tvungen att gå och lägga mig hos dem när de drömt mardrömmar eller något, och det skulle vara hemskt opraktiskt ...
Absolut!!
Ja självklart! Vår minsta sov hos oss varje natt hela nätterna tills hon var över 5 år. Nu är hon 9 år o kommer ofta ofta till oss. När min man inte är hemma på kvällen somnar gärna min 17 åring i vår säng. Då ligger vi o pratar o tittar på film tillsammans.
Framemot morgonen, ja. Men inte mitt i natten.
Ja, somnar i sin säng och kommer till min ca kl. 04-05 flera gånger i veckan ( 3,5 år )
Ja, det är självklart! Eller ja, just nu går jag in och lägger mig hos sonen när han behöver mig, eftersom det blir för trångt i sängen med bebisar och ungar överallt. Men naturligtvis får barnen komma till oss när de behöver oss.
Får o får. De har aldrig frågat om lov faktiskt men de gör det. Ettåringen kommer struttande varje natt nästan. Om hon inte gjort det när min klocka ringer 5 så får jag panikångest o tror att hon är död. 4 åringen kommer o hälsar på lite då o då.
Ja. Stora tjejen 2,5 år somnar i egen säng i eget rum men kan ibland Komma till oss på natten om hon inte somnar om i sin säng. Lite trångt dock ibland eftersom lillasyster 8 månader ammar under tidiga morgonen eller natten, men henne kan jag ofta om jag inte själv somnar lyfta över till spjälsängen igen.
Självklart ska de få känna sig trygga hos mamma och pappa när de har drömt mardrömmar.
Var lite nyfiken. Har bekanta som tycker att barnen ska sova i egen säng och inte sova hos sina föräldrar. Vill inte ens ha spjälsängen i sitt sovrum