• Madicken84

Får era barn sova i eran säng?

Min dotter som är 2,5 år somnar i sin säng på kvällen i sitt rum. En del nätter vaknar hon och kommer till oss för att sova i vår säng. Får era barn sova i sina föräldrars säng?

• Svar på tråden Får era barn sova i eran säng?
  • lövet2

Självklart! Annars skulle jag ju vara tvungen att gå och lägga mig hos dem när de drömt mardrömmar eller något, och det skulle vara hemskt opraktiskt ...

• Majsan70

Ja självklart! Vår minsta sov hos oss varje natt hela nätterna tills hon var över 5 år. Nu är hon 9 år o kommer ofta ofta till oss. När min man inte är hemma på kvällen somnar gärna min 17 åring i vår säng. Då ligger vi o pratar o tittar på film tillsammans.

• Echo

Framemot morgonen, ja. Men inte mitt i natten.

My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • ELLEoClara

Ja, somnar i sin säng och kommer till min ca kl. 04-05  flera gånger i veckan ( 3,5 år )

• Coyote

Ja, det är självklart! Eller ja, just nu går jag in och lägger mig hos sonen när han behöver mig, eftersom det blir för trångt i sängen med bebisar och ungar överallt. Men naturligtvis får barnen komma till oss när de behöver oss.

• Harmagedon

Får o får. De har aldrig frågat om lov faktiskt men de gör det. Ettåringen kommer struttande varje natt nästan. Om hon inte gjort det när min klocka ringer 5 så får jag panikångest o tror att hon är död. 4 åringen kommer o hälsar på lite då o då.

• micksaan

Ja. Stora tjejen 2,5 år somnar i egen säng i eget rum men kan ibland Komma till oss på natten om hon inte somnar om i sin säng. Lite trångt dock ibland eftersom lillasyster 8 månader ammar under tidiga morgonen eller natten, men henne kan jag ofta om jag inte själv somnar lyfta över till spjälsängen igen.

• Emelie 1987

Självklart ska de få känna sig trygga hos mamma och pappa när de har drömt mardrömmar. 

En man, två barn, tre älsklingar
  • Madicken84

Var lite nyfiken. Har bekanta som tycker att barnen ska sova i egen säng och inte sova hos sina föräldrar. Vill inte ens ha spjälsängen i sitt sovrum

Svar på tråden Får era barn sova i eran säng?