• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

Hej tjejer,
    här har det varit en sväng till förlossningen på morgonen!
    Började igår med att jag fick ont långt ner mot troskanten, högg till lite då och då.
    Imorse så ökade det i styrka så då tyckte de på förlossningen att jag skulle komma
    in för kontroll.
    Här ringer man till förlossningen från v 22 och framåt, jag är på 23+6 idag!

Hursomhelst, allt såg bra ut med lillen som tur var! De visste inte riktigt vad det var men fick
    lämna både blodprov och urinprov. Får svar om några dgr.

• Jennie89

Njut av semestern Jensan, hoppas mensen håller sig borta tills ni kommit hem igen.

Marie, har du fått tid för inskrivning än?

Låter jobbigt Bubbas, men det är förhoppningsvis övergående ;) Mina har börjat läcka nu, inte mycket men tillräckligt för att jag behövde gå med kofta på jobbet en svettig dag.De läcker ju endast när jag glömt inläggen.

Vad obehagligt Diche, skönt att allt är bra med den lille, hoppas allt är bra med dig också!

Idag har jag en månad kvar till BF, max 7 veckor tills vi har vår nya familjemedlem hos oss. Och nej, jag kan fortfarande inte riktigt förstå...

• Marie89

Nästa fredag ska vi på inskrivning. så tidigt lyssnar de inte efter hjärtljud va? Sen har vi tid för ul fredag v.32. Men kommer gå fort dit när man har semester.

Va jobbigt diche skönt att de kolla ordentligt!

• SoMa72
    jensan1 skrev 2013-07-08 20:58:59 följande:
    Hej alla fina:)!
    Vad härligt Björnmossa att mensen är tillbaka då är det bara att köra på igen ju.
    SoMa hur går det för dig? Har försökt läsa ikapp men det är inte lätt.
    Är det bara du och jag som väntar på plus nu?
    Idag är det varmt som attan och vi var inne tre timmar mitt på dagen. Behövde nog vila lite från solen. Imorgon blir det stranden iaf så då blir det lite mer. Hoppas iaf att mensen håller sig borta tills vi åker hem så jag kan få bada hela veckan ut. Annars blir det jobbigt :o

Ja, nu inväntas BIM runt 18-20 jul, vet inte om jag haft nån äl den här månaden heller? (Skitkroppp).
    Tror att det kanske bara är du och jag som väntar, men då ser vi till att få plus snart, OK? Flört Härligt med semester, själv får jag semester om ca 5,5 veckor... 
    Kram på dig!   
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-07-09 09:57:12 följande:
    Hej tjejer,
    här har det varit en sväng till förlossningen på morgonen!
    Började igår med att jag fick ont långt ner mot troskanten, högg till lite då och då.
    Imorse så ökade det i styrka så då tyckte de på förlossningen att jag skulle komma
    in för kontroll.
    Här ringer man till förlossningen från v 22 och framåt, jag är på 23+6 idag!

Hursomhelst, allt såg bra ut med lillen som tur var! De visste inte riktigt vad det var men fick
    lämna både blodprov och urinprov. Får svar om några dgr.

Vad skönt att det såg bra ut! {#emotions_dlg.flower} 
  • jensan1
    SoMa72 skrev 2013-07-10 08:36:23 följande:
    Ja, nu inväntas BIM runt 18-20 jul, vet inte om jag haft nån äl den här månaden heller? (Skitkroppp).

Tror att det kanske bara är du och jag som väntar, men då ser vi till att få plus snart, OK?  Härligt med semester, själv får jag semester om ca 5,5 veckor... 

Kram på dig!   

Oj vilken sen semester! Hoppas du lyckas pricka in fint väder iaf!

Hur var det nu, får du pergo för äl?

Vi sitter med lite Sangria och kollar på galningar i Pamplona som springer framför lössläppta tjurar. Nu är det bara två dagar kvar här. Det är alldeles lagom temperatur just nu men det verkar som om det ska bli varmare till helgen. Tur att vi ska hem då. Jag har BIM imorgon men än så länge har jag inte känt ett dugg. Är bara trött. Det är bara att avvakta och se. Har inga test med mig hit :)

Kram kram
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-07-10 21:57:24 följande:

Oj vilken sen semester! Hoppas du lyckas pricka in fint väder iaf!
    Hur var det nu, får du pergo för äl?

Vi sitter med lite Sangria och kollar på galningar i Pamplona som springer framför lössläppta tjurar. Nu är det bara två dagar kvar här. Det är alldeles lagom temperatur just nu men det verkar som om det ska bli varmare till helgen. Tur att vi ska hem då. Jag har BIM imorgon men än så länge har jag inte känt ett dugg. Är bara trött. Det är bara att avvakta och se. Har inga test med mig hit :)
    Kram kram

Första veckan är det inskolning av dottern på fsk, de två veckorna efter det är vi i Grekland (blir garanterat fint väder då) och sista veckan är det inskolning igen (ifall hon glömt bort hur det var under resan). 
    Nix, ingen mer pergo förrän i höst, gyn tyckte kroppen skulle vila och den verkar ju vara lite i olag efter senaste ma:t.

Gott med Sangria!! Tjurrusningen tror jag inte jag skulle palla med att kolla på...
    Skönt att slippa tänka så  mkt på hur det har gått och bara gilla läget och vänta till hemkomsten, bra jobbat av dig! Solig

Kram kram      
  • Bubbas

När började ni få mage? Är på 13+5 idag och börjar tro att jag är skengravid!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/