• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • jensan1

Inatt drömde jag att jag fick missfall och jag känner mig dödeppig. Nu går jag runt med en panikartad känsla hela tiden och undrar varför jag inte mår illa och blir rädd så fort det moler i magen.... Hur ska man klara de här veckorna utan att bli fullkomligt galen????

• SoMa72
    jensan1 skrev 2013-07-16 11:04:19 följande:
    Inatt drömde jag att jag fick missfall och jag känner mig dödeppig. Nu går jag runt med en panikartad känsla hela tiden och undrar varför jag inte mår illa och blir rädd så fort det moler i magen.... Hur ska man klara de här veckorna utan att bli fullkomligt galen????

Kom ihåg att det är bra att må bra också, tids nog får du säkert din dos av symptom... Sen är det bara att ventilera här med oss, du ska se att tiden kommer gå fort. {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72

Jag fick mens precis före lunch.... Gråter 
    Nåja, då siktar vi på plus i augusti istället.

• jensan1
    SoMa72 skrev 2013-07-18 13:06:30 följande:
    Kom ihåg att det är bra att må bra också, tids nog får du säkert din dos av symptom... Sen är det bara att ventilera här med oss, du ska se att tiden kommer gå fort.

Tack söts du!

Så himla trist att mensen kom :(. Hur länge sen missfallet är det nu?

Jag hoppas verkligen att du plussar i augusti. April är en Superbra månad att få barn!! Min yngsta är född den 11, så skönt att vara hemma hela sommaren och inte behöva hålla på med en massa overaller på den lilla. Det bestämmer vi tycker jag!
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-07-18 13:37:47 följande:

Tack söts du!
    Så himla trist att mensen kom :(. Hur länge sen missfallet är det nu?
    Jag hoppas verkligen att du plussar i augusti. April är en Superbra månad att få barn!! Min yngsta är född den 11, så skönt att vara hemma hela sommaren och inte behöva hålla på med en massa overaller på den lilla. Det bestämmer vi tycker jag!

Mm, det var verkligen trist. Rynkar på näsan Bara drygt 3 mån sen, men ändå.
    April är den bästa månaden, jag är själv född den 9:e   
    Japp, vi bestämmer det!  
  • Diche79

Hej tjejer,

hoppar in och skriver lite mitt i semestern!
    Först - GRATTIS JENSAN - nu håller vi tummar och tår för er!
    SoMa72, håller tummarna för er också!

Vi sitter i Åre just nu, kom på att vi passar på att ta en roadtrip medan vi kan!
    Så i lördags bestämde vi oss, och åkte i söndagsmorse!
    Tog 50mil första dan och övernattade i Sundsvall, nu är vi i Åre
    och imorgon far vi vidare mot Norge!
    Tänkte sova på typ vandrarhem/stugor men har med tält och sovsäckar om
    det blir kris :)

Lillen mår bra, sparkar och lever runt varje dag! Magen växer massor,
    ibland känns det som huden är på väg att spricka! Men den växer bara rakt fram, står man
    bakom mig så syns det inte att jag är gravid... Foglossningen gör ont varje dag, men jag
    överlever. Har dock börjar längta massor efter att få träna!     
    Var på v24 kontroll för två veckor sen, hade jättebra värden, och vi fick
    höra lillens hjärtljud, 147 slag/min.
    Lustigt, enligt alla "tecken och myter" så är det en flicka, men vi har själva sett att det är en pojke ju!

Bubbas - jag tror jag var kring v 17 när jag kände första rörelserna, då kändes de mest när jag låg på
    mage i sängen! Min mage började synas nån vecka tidigare, är lite osäker eftersom jag inte fattade
    att det var min gravidmage utan jag trodde att det bara var mina extrakilon som började synas... 

Ha en fortsatt skön sommar tjejer, och ta hand om er!
    Kram         

• Björnmossa

Jag verkar ha fått mens igen. 16 dagar sen sist. Åh, när kan allt bli normalt igen?? Har nån mer haft konstig cykel efter MA?

• jensan1

Tack Diche och hoppas verkligen att ni har en underbar semester!

Vad konstigt Björnmossa. Kanske du skulle höra med en barnmorska eller gynekolog?

Det är inte nån form av mellanblödning?

Mensen kan vara konstig ett tag efter Ma. Det var min efter första MAt. Då har jag en cykel på 23 dagar fast jag brukade ha 32 dagar ungefär. Så ja, det kan ta tid vad jag vet.

Hoppas den återgår till det normala efter denna mensen. Eller ännu hellre att att du plussar så klart.

• Bubbas

Men Diche då är du ju i mina trakter! Kör försiktigt! Jag tror jag börjar ana en hård bula ovanför blygdbenet nu, hoppas det, börjar bli otålig nu! UL börjar närma sig nu, 1 aug. Såå nervös! Hur mår du Jensan? Ja Björnmossa du borde kanske ringa din Bm, men som sagt kan cykeln bli konstig efter MA.

• Björnmossa

Kanske var det ingen riktig mens, det kom inte igång riktigt (bara lite brunt) och nu har det slutat. Hoppas det var en mellanblödning. Verkar troligt om flera av er andra haft mysko blödningar också.

Ska nog kolla med gyn om det är konstigt nästa månad också. Väntar tills efter semestern tänkte jag, dessutom kanske det ordnar sig av sig självt.

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/