• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • killerqueen

Jag fattar inte! Ingen mens. Negativt nu på morgonen. Vad fan är problemet?!!!! ÅHHHHH! Jag är 99,9 säker på att BIM ska ha varit senast igår. Blir knäpp snart. Eller så besviken på något sätt. Min kropp ger mig symtom, mensen kommer inte och ändå neg. Isolde, grattis till grav! Vad gäller alternativa metoder med mera; Min sambo är nykterist. Jag dricker så gott som aldrig. Slutade röka samma dag jag fick pos. test. Gick hos läkare ofta å kollade HCG pga min endometrios mm. Gick på akupunktur flera ggr. Åt alla viktiga vitaminer. Gjorde allt enligt alla konstens regler, och ändå dog vårat lilla monster. Jag tror allt handlar om tur.. Jag vet en tjej som fick veta att hon var grav i v 28, hon drack, festade å allt tills dess. Hennes dotter är välskapt som få. Jag tror det är tur. Eller ödet på något sätt. Ibland tror jag att någon slags makt inte vill ge mig barn.

• Jennie89

Vad irriterande! Om man nu inte ska få ett plus kan väl mensen komma igång direkt istället för att jävlas... Men så länge mensen inte komma finns alltid hopp!

Jag har inga speciella symptom än, bara att jag haft ont i bröstvårtorna de senaste dagarna och att magen antingen inte fungerar alls eller för bra. - Precis som förra gången... Hade hoppats på lite fler symptom denna gång men man får väl försöka vara glad att man slipper må dåligt.

5+3 idag, det är ju ingenting! 

• Diche79

Så känner jag oxå, om mensen ändå ska komma så kan det väl göra det nu?
    Jag skulle ha haft ÄL nästa vecka i vanliga fall... 

När har du BF Jennie?
    Har du några andra känslor nu än senast? 
    Jag tror att jag kommer vara mer uppmärksam på kroppen, ex känna efter om man har några sypmtom kvar osv.
    Tänk om man ändå kunde få känna illamående när man plussar nästa gång!

Mina bröst gör lite och och är spända, men det kan ju bero på att jag går och trycker så fort jag tror
    att ingen ser...  :/

• Diche79

Hej igen,

här verkar mensen vara på g nu, fick nyss liiite brunt på pappret när jag kissat

Skönt om den äntligen kommer iaf, även om jag hellre hade sett ett pluss...

• killerqueen

Ja, jag tycker att ska det ändå vara negativt kan jag väl lika gärna få mens så att nästa ÄL kommer nån gång och man kan köra igen. Trodde det skulle ha kommit under dagen, men näpp - ingenting. Syns ingenting när jag har varit på toa eller nånting. Skumt! Kommer den inte imorgon ringer jag MVC och så får de kolla.
    Det fiiiiiiinns ju (dock sällsynta) fall där man är grav. utan pos test.

Jennie89, 5+3 är ju iallafall en biiiit på vägen! :D 

• Jennie89

Bf 17de augusti. 

Jag har tänkt så mycket det senaste året på hur det ska bli att vara gravid,mf, ma och allt sånt så jag har nog inte riktigt förstått än. Känns bara som en idé vi fått för oss här hemma, men vi pratar inte mycket om det. Sist la jag ner så mycket tid på att tänka så hoppar över det denna gången, det gjorde ändå ingen nytta :)

Förra gången fick jag aldrig några mer symptom än ömma bröst, krånglig mage, lätt blodtrycksfall om jag reste mig för fort och lite halsbränna då och då. Det var när brösten krympte 4cm på en vecka jag åkte in och kollade mig... Hoppas på mer symptom denna gången men ska som du Diche79 lyssna lite extra på kroppen denna gången och åka in direkt när det inte känns rätt (att ringa BM hjälpte inte alls sist "Det låter heeelt normalt") 
    Sist fick jag ont i hela brösten i slutet av v 6, får väl se om det kommer till nyår, hm, får nog leta upp en ny klänning.

Jag fick lite bruna flytningar på bim och liiite rosaaktigt dagen efter, precis som förra gången.

Nej, nu ska jag inte tänka på förra gången, det är en ny graviditet och denna gången kommer det gå bra!

• Diche79

Skönt iaf att faktiskt vara gravid igen Jennie! Och det kommer gå jättebra den här gången!
    Det enda jobbiga kommer vara att du är tjock över sommaren tror jag!
    Och det är det ju lätt värt! :)

Jag tog ett test imorse, negativt såklart. Har fortfarande lite rödbrunt på pappret när jag varit
    på toa, men molvärken är ihållande sen igårkväll så nu är den äntligen på gång!

Vi satt och pratade hemma igårkväll, om varför det inte tar sig.
    Jag har en sambo vars kompisar alla har blivit gravida på första försöket, ingen
    har fått MA/MF.  Så min sambo trodde oxå vi skulle ha lika lätt..

Så nu blir det iaf ÄL-stickor i dec, antar jag har ÄL nån gång under första veckan i Jan.

Känns bara så konstigt att alltid haft en cykel på 30-31dgr och nu helt plötsligt 40-41dgr!

• killerqueen

Halloj! 
    Fortfarande ingen mens :p Börjar bli liiite tröttsamt! Pratade med min storasyster förut, och hon sa att det kan mkt väl vara en grav, men att hcg-nivån fortfarande är väääldigt låg. Hur som helst! Nu orkar jag inte bry mig i dagsläget, jag testar på julafton :D Om jag orkar hålla mig ;D Vilket jag garanterat inte gör! 

• Diche79

Men om du hade ÄL 1-5dec så är det ju 2v sen bara. Lutealfasen brukar väl ligga på runt 14dgr,
    så då är det nog därför du inte fått pluss än, om du är gravid!
    Jag håller tummarna för att det blir pluss nästa gång!

Min lutealfas blev typ 21dgr denna gången tror jag, brukar ha 16 i vanliga fall.

Kollade min kalender igår, och mellan okt-nov så hade jag 38dgr mellan mensen. Så jag kanske
    har nåt som stör under nov/dec varje år! 

Bubbas - hur går det för dig?  ÄL nu snart va? :)  

• killerqueen

Ska jag vara ärlig har jag inte koll på dessa olika "faser" hit och dit haha Skäms
    Hur som helst, så är här fortfarande ingenting och det driver mig snart till vansinne! Om det inte är något och min kropp "lurar mig" och ger mig symtom och allt :/

Bubbas, lycka till med ÄL! :D Ligg i, så att säga ;)

Vad ska ni alla göra nu över jul och nyår? :) Firar ni eller hur brukar ni göra? :) 

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/