• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Diche79

God morgon alla,

hur står det till idag?
    Bubbas - ÄL snart? Har du tänkt nåt om du ska använda stickor eller bara köra ändå?
    Jennie - hur mår du? Märker du av graviditeten nåt?

Killerqueen - har du testat än?

Jag börjar bli livrädd, vill gärna testa, men är såå rädd för ett negativt! Det är nu dag 38
    sen min förra mens började.
    Skulle tro att det är 18dgr sen jag hade ÄL. (De första ÄL-flytningarna kom den 29/11)

Är lite irriterad på mig själv för jag har börjat "känna efter" om jag är gravid eller inte.
    Ex så är brösten ömma och spända, tjejmagen molar och varje gång jag ätit så låter/bullrar den
    en hel del.  Men det kan ju vara så att mensen kommer snart, och magen kanske bara
    är konstig för jag har ätit fel mat? Eller så är det pga de där kosttillskotten som jag har börjat tagit?

Gaahhh, jag blir galen!!

• killerqueen

Inte testat än! Gör det idag. Ingen mens iallafall! Vågar inte heller typ, så jävla rädd för negativt. Håller er uppdaterade ;)

• Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-17 08:56:44 följande:
    God morgon alla, hur står det till idag? Bubbas - ÄL snart? Har du tänkt nåt om du ska använda stickor eller bara köra ändå? Jennie - hur mår du? Märker du av graviditeten nåt? Killerqueen - har du testat än? Jag börjar bli livrädd, vill gärna testa, men är såå rädd för ett negativt! Det är nu dag 38 sen min förra mens började. Skulle tro att det är 18dgr sen jag hade ÄL. (De första ÄL-flytningarna kom den 29/11) Är lite irriterad på mig själv för jag har börjat "känna efter" om jag är gravid eller inte. Ex så är brösten ömma och spända, tjejmagen molar och varje gång jag ätit så låter/bullrar den en hel del.  Men det kan ju vara så att mensen kommer snart, och magen kanske bara är konstig för jag har ätit fel mat? Eller så är det pga de där kosttillskotten som jag har börjat tagit? Gaahhh, jag blir galen!!

Hej hopp! Tänkte inte prova äl stickor, vi kör bara på. Enligt min äl app ska jag ha äl på fredag, men fertil fr.o.m. idag. Vi har haft sex varje dag nu sen jag slutade blöda, dvs fre lör sön och fortsätter väl den trenden hela veckan :) Jag tycker du ska testa dig, symptomen ljuger väl knappast hoppas jag!
  • killerqueen

Testade nu, negativt :/ Så får väl vänta lite till och se!

• Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-17 13:51:53 följande:
    Testade nu, negativt :/ Så får väl vänta lite till och se!

Tråkigt...... :(
  • Diche79

Attans då, jag trodde du skulle plussa Killerqueen!
    Men när hade du BIM? Du kanske ska ta ett morgontest istället, det
    kanske var för utspätt nu?

Bubbas - bara köra på för fullt nu då :))

Inget nytt här än, men jag tänker vänta några dagar till. Jag testade ju
    negativt i torsdags, så jag testar tidigast på onsdag!

Jag är nog mest irriterad över att mensen inte dyker upp, ÄL nästa gång kommer
    ju bli görsent!!!
    Känner mig nästan tvärsäker på att det är nåt strul bara, vi hade ju knappt sex
    när jag hade ÄL senast!

• Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-17 14:58:00 följande:
    Attans då, jag trodde du skulle plussa Killerqueen! Men när hade du BIM? Du kanske ska ta ett morgontest istället, det kanske var för utspätt nu? Bubbas - bara köra på för fullt nu då :)) Inget nytt här än, men jag tänker vänta några dagar till. Jag testade ju negativt i torsdags, så jag testar tidigast på onsdag! Jag är nog mest irriterad över att mensen inte dyker upp, ÄL nästa gång kommer ju bli görsent!!! Känner mig nästan tvärsäker på att det är nåt strul bara, vi hade ju knappt sex när jag hade ÄL senast!

Tycker också du ska prova på morgonen killerqueen :) Åh jag hatar det där mellanläget diche! Jag vet ju egentligen inte om min äl kommit igång än, vad tror ni? Blev ju skrapad 3 okt..
  • killerqueen

Hej igen! 
    Ja, jag har fortfarande inte fått mens (den borde ha kommit idag?). Istället har jag fått ytterligare ett symtom, om man nu kan kalla det så. I somras när jag blev gravid fick jag ett fruktansvärt tryck över bröstet (krampaktigt) nån dag innan jag testade positivt. Åkte in akut, men det var ingenting. Dagen där på (eller två dar) testade jag positivt.
    Precis samma nu. Så JÄVLA ont så jag dör snart. Trycker på rätt igenom bröstbenet typ. Sist sa dem halsbränna?
    Så jag väntar tills onsdag och testar, på morgonen :) Den som lever får se! 

• isolde 79

Hej! Har läst igenom tråden och känner igen mig så! Fick MA i juni, det hade stannat av i 6+2 och jag tog cytotec v 10. Nu är jag gravid igen, i v 8+6.. Ville bara skriva om vad jag tyckte funkade för oss, hoppas det är ok med alla ;) Vi fick rådet att bägge två sluta dricka alkohol, då blev jag gravid igen. Så skulle vi inte ha sex för ofta, vi myste bara fyra dagar, varannan eller var tredje dag. (Kvaliteten på spermierna) När jag blev gravid, tog jag blodprov på hcg värdet säkert fem gånger, privat, för att kolla stigningen. En kollega som haft många missfall, tipsade om akupunktur. Den "stänger" livmoderhalsen och stärker energin som ska hålla kvar fostret. Jag testar gärna alternativa metoder, och i mitt fall har det också varit otroligt lugnande! Hon tar pulsen varje gång, och känner en slags gravidpuls. Hon menar att hon kan känna om den blir svagare...:kanske ett mf/MA på gång. Jag har gått till två olika akupunktörer, de har exakt samma metod dvs sätter nålarna på samma punkter. På fredag ska jag på mitt andra UL, och känner att det jag gjort hittills, håller oron längre bort. Lycka till allihop!!!

• Diche79

Killerqueen, då testar vi imorgon bägge två om inte mensen kommit innan dess!

Jag fick rätt så stark molvärk imorse vid 6-tiden, men ingen mens än...
    Är nu på ÄL+19, och 39dgr sen senaste mens..

Är fortfarande livrädd för att få ett minus igen. På nåt sätt känns det som att
    det inte KAN bli positivt nu, för jag fick ju minus i torsdagsmorse.
    Men jag vet ju att det kan ändras på bara en dag beroende på HCG-nivån...

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/