• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • septemberplus

Jag är inte säker på att det var mensen som kom. Jag blöder väldigt lite, behöver inte använda några mensskydd alls och kommer bara lite blod när jag torkar mig (inte varje gång).

Så nu hoppas jag istället att det jag fått är en nidblödning, dock inget plus än. Har en molande värk och har haft det i 2 veckor.

• Bubbas

Hej på er! 2 år?! Herregud, vad hade man gjort utan er dessa år? :) Jag har faktiskt bokat privat vul, fick tid 19 januari och blev nervös på en gång över vad som hittas eller inte hittas.. Mår iaf illa nu flera gånger varje dag och blir äcklad över matlukt, ser det som ett gott tecken! Julklappar ja, charlie kommer få en pulka, ett litet bollhav, bultbräda och lite smått och gott men antar att han kommer uppskatta paketsnörena mest! :)

• Jennie89

Sambon hade helt klart haft ännu mer skav i öronen ;)

Vad skönt med vul! Jag var på inskrivning i fredags och fick tid bokad den 8de jan. Nervöst! Fast jag har fuskat och försökt lyssna med dopplern trots att det är tidigt. Idag hittade jag hjärtat för första gången, än lever den, 9+2 idag. Var väl i denna veckan den dog när jag fick ma så känner mig långt ifrån säker än. Fast idag är jag glad =D

Hihi, det var presentsnörena som blev favoriten förra julen, dröjde till april innan vi kunde slänga de sista. Tove har precis börjat uppskatta sin boltbräda (som är från mitten av 80-talet), tyvärr är det roligare att slå hunden.... 

Aug-13 - T
  • Bubbas

Ååh vad underbart att höra hjärtat! Jag har också funderar på att skaffa en doppler men ska nog försöka vänta de här 5 veckorna som är kvar till vul. Jag är 9+1 idag så du är 1 dag före :) Undra när magen kommer denna gången. Sist syntes den nog i v 16 tror jag när jag låg ner.

• Bubbas

Hahaha låter som att hunden är lite utsatt, stackarn. Hmm nu kom jag på att bultbräda kanske inte var det optimala då vi har akvarium..

• knaappeen

Får kanske hoppa in här jag med.

Fick MA konstaterat i v 12. Fostret dog redan i v 6-7......blev gravida på försök 4-5

Hade en känsla ganska så länge att det intr fanns nå bebis längre. Men alla försökte lugna min oro.

Fick tabletter för att sätta i gång alllt 17 nov.

5 dec var jag in på undrsökning pga känslan att alöt inte var ute.9 dec skapades jag .

Vågade inte testa tidigare menb fick negativt på testet för 2 dagar sen så nu inväntar jag äl.

För visst räknas denna blödning som "mens"?

Väntar vårt första barn 4/6 minbebis.com/blogg/knappen/
  • Miaomiao
    knaappeen skrev 2014-12-16 08:47:00 följande:

Får kanske hoppa in här jag med.

Fick MA konstaterat i v 12. Fostret dog redan i v 6-7......blev gravida på försök 4-5

Hade en känsla ganska så länge att det intr fanns nå bebis längre. Men alla försökte lugna min oro.

Fick tabletter för att sätta i gång alllt 17 nov.

5 dec var jag in på undrsökning pga känslan att alöt inte var ute.9 dec skapades jag .

Vågade inte testa tidigare menb fick negativt på testet för 2 dagar sen så nu inväntar jag äl.

För visst räknas denna blödning som "mens"?

hej, du är på rätt väg! Skönt med minus - jag har fortfarande plus på grav testet Du kan räkna in denna blödning som mens och kan få äl om ett par veckor.
  • knaappeen

Ja jag trodde inte det skulle komma så tidigt. Därför jag inte riktigt känt för o testa.

Men ska jag räkna skrapningen som första dag eller när jag tog Cytotec första gången 2 v innan skrap?

Väntar vårt första barn 4/6 minbebis.com/blogg/knappen/
  • Miaomiao
    knaappeen skrev 2014-12-16 13:20:20 följande:

Ja jag trodde inte det skulle komma så tidigt. Därför jag inte riktigt känt för o testa.

Men ska jag räkna skrapningen som första dag eller när jag tog Cytotec första gången 2 v innan skrap?

jag skulle räkna skrapningen som första dag. Du vet ju att Cyotec inte funkade fullt ut. Men det det är svårt att säga så jag skulle köra med tester. 
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/