• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Jennie89

Välkommen Knaappeen, beklagar ditt ma.
    Jag tog aldrig piller utan skrapades direkt, för mig kom nästa mens dag 30 - Dvs precis som förr. Däremot hade jag ingen äl varken första eller andra månaden efter skrapningen, men det är ju väldigt individuellt. 

Jobbigt att gravtestet fortfarande visar pos Miaomiao, hur mår du annars?

Aug-13 - T
  • Miaomiao

Jennie89: jag mår konstigt. Känner som mensverk nu, lite flytningar. Hade jag inte sett att jag har HCG kvar i kroppen så hade jag trott att jag hade ägglossning. Lite skumt är det.

• Miaomiao
    knaappeen skrev 2014-12-17 19:27:13 följande:

Har en liten fråga, då o då kan jag känna som typ små knivhugg i högersidan, typ i höjd med äggstockarna. Vad sjutton kan det vara

Jag tror man kan känna sånt i samband med äl.
  • Diche79

Hej tjejer!

knaappeeen - det kan vara ÄL.  Kan oxå vara "inget alls".
    Har samma "bakgrund" som du,
    gravid på försöksmånad nr 2, började blöda v 12 och fick då
    veta att foster varit dött sen v 7-8.

Nu har jag dock en underbar son på 14mån :)

Vi har jttesvårt med julklappar! Han har så otroligt mkt leksaker redan, vi
    har fått stora ikeapåsar med saker av kompisar, vars barn numera leker med
    andra saker...
    Hittade en aktivitetsbok från FisherPrice, det är det enda.
    Funderade på pulka oxå, men tror inte vi kommer använda den med
    tanke på att snön lyser med sin frånvaro för oss som bor lite mer
    söderut i landet :(
    DUPLO kanske vore nåt...! Han har nyligen lärt sig att stoppa i små klossar
    i en hink, ni vet sån där där klossarna har olika former och man måste
    stoppa de i rätt hål?

Sa till min sambo idag att jag känner att jag vill ha ett barn till. Att jag på nåt
    sätt längtar efter ett till, känns som det saknas på nåt sätt.
    Han sa att han inte helt var emot. Sa oxå att jag vill att vi börjar försöka
    i vår.. så nu får vi se vad det blir.
    Är så lycklig över Max, samtidigt som jag är avis på er som är gravida igen.
    Tror det kommer gå jättebra för er, vad har ni för BF Jennie & Bubbas?

Det känns bra att börja jobba! Blir ju bara 7:30-11:30 på dagarna.
    Max sover ju till 9-tiden, så egentligen missar jag bara 2h med honom varje dag, det är rätt ok!
    Ska bli lite skönt att få komma iväg till jobbet ngr timmar, lite "vuxenliv" :)

• Bubbas

Hej Diche! Hur mår ni i julstöket? Men vad roligt att höra, att verkstan kanske sätter igång snart! Jag har bf 18/7 enligt sista mens så Jennie borde ha bf typ 16/7? Jag kunde såklart inte hålla mig så beställde en doppler härom dagen, får se om den kommer imorgon. Vi har inte heller nån snö, så trist! Hoppas den kommer snart, jag har ingen julkänsla utan den! Sover han till 9?? Åh vilken lyx! Charlie har fortfarande inte sovit en hel natt utan uppvaknande än och är snart 1, zzz.

• Jennie89

Skönt att kunna få mycket Diche! Vi har inga vänner som har större barn än (knappt några som har barn) och hon har fått det lilla som finns bevarat från när vi var små. Sambons föräldrar sparade allt, de har inte flyttat utan lagt allt helt på vinden och mina har knappt sparat något då vi flyttat fem gånger. 
    Klarar han av att få i dem med olika former? Vad duktigt! Tove bara fuskar och öppnar lock/luckor och lägger i dem där istället, hennes tålamod är ungefär som mitt haha.

Vi köpte pulka förra året, var snö i säkert en hel vecka då, hann använda den två gånger haha. Vi har en fin barnbacke precis utanför (i en kohage) men det dröjer nog ett år till eller två innan hon kan använda den. 

Men vad skönt att din sambo inte är helt emot! Han kanske inte ens har tänkt tanken än? Jag pratade om att få barn tätt redan innan Tove var född och min sambo vill ju ha minst tre... Det är ju bara det att man aldrig vet hur lång tid det tar. Jag tyckte dessa sju månader vi försökte på var en evighet, men sen krånglade min kropp med...

Vilka tider! Har du nära till jobbet? Det kommer säkert bli jättebra, man behöver komma iväg och längta hem ibland. 

Mindre än en månad kvar till inskolning här. Det känns som det är då det "normala" livet börjar, att man ska skapa en ny vardag. Ingen mat som kommer vara klar när man kommer hem och kanske en tjurig unge som varit på dagis i 10 h. Usch, får ångest av bara tanken.

Min bm satte bf den 10de juli, men jag hade äl först dag 21 så jag säger den 17de. Vi kanske får samma dag Bubbas ;) 
    Skönt med en doppler! Tove hörde jag först v 11+0 så försök att inte oroa dig om du inte hör. Det var fört i 13+ som jag hörde varje gång vi försökte. Förhoppningsvis känner man den tidigare denna gången ( v 20-21 sist för mig) och behöver inte använda den =) Vi ska testa att lyssna igen imorgon, hoppas vi får höra!

Här sover familjen än. Jag mådde uruselt igår, hade urinvägsinfektionskänning och kramper (som jag i efterhand tror var sura uppstötningar) illamående och första kräkningen. Tog med mig massor av jobb hem igår så stannar hemma idag och "vilar upp mig". Måtte man må bättre när man är tillbaka efter jul.

God jul på er!

Aug-13 - T
  • knaappeen

Nu är det 2.5 v sen jag skapades o igår kväll fick jag ett akut illamående. Kom helt frpn ingenstans.kräktes 1 gång sen var det över...Hade äl i slutet av förra veckan..

Har säkert inget m det o göra men blev orolig.

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Diche79

Ja, Max sover från 19 till 9 nästa morgon, och oftast hela natten!
    Säger ju att han är världens snällaste unge ;)
    Han har sovit hela nätter rätt länge... Ibland får vi ge honom nappen
    på natten, om han vaknar och är lessen, men det kanske händer
    ett par gånger i månaden. Vi hade lite strul i oktober, då var han "svår"
    att natta - det tog runt 15-20min innan han somnade och vi fick stå med honom i famnen. I vanliga fall så ger vi honom välling och sen är det bara att lägga honom i sängen så somnar han av sig själv.
    Så vi har haft det väldigt lätt.....

Ja, vi har fått både kläder och leksaker till Max, väldigt smidigt, och framför allt billigt! Förra veckan fick vi en påse kläder av min systers kompis.
    Massor av kläder i strl 92-98, bla fodrade regnkläder, fleecejackor, perfekt på dagis sen!
    Har ca 3mil enkel väg till jobbet, så jag kommer vara hemma vid 12
    på dagarna. Så det är nog närmare än för dig Jennie!
    Min arbetsgivare är väldigt bra, jag kommer jobba 7.30-11.3två veckor
    men sen vara hel ledig var tredje vecka och sen köra så på rullande schema.
    Så när min sambo jobbar fm så är jag hemma med Max.
    Enda kravet chefen hade var att jag kollar mailen några kvällar den veckan jag är ledig, om jag får tillfälle.

Jennie - hur känns det att börja vara borta från T hela dagarna? KÄnns det bra att det inte blir så länge eftersom du går hem snart igen?!
    Mår du bättre?

Var försiktig med dopplern Bubbas, kom ihåg att det kan vara förtidigt att höra bebisen kanske!
    Kom det snö hos nån till julafton? Här kom det nån cm så det var iaf
    vitt på backen :)

God fortsättning och ett gott nytt år tlill er alla!
    Hoppas 2015 blir underbart!
    Själv hoppas jag att verkstan drar igång här igen i April :)

• Jennie89

Här somnar vi elva och vaknar åtta ;) Hon ska tvunget ha välling vid sju och då får hon ny energi och springer runt i timmar haha. Vi inbillar oss att det kommer vända när hon börjat dagis så vi står ut ett par veckor till utan att anstränga oss.

Om två veckor har inskolningen börjat, känns jobbigt men ska bli skönt att komma in i någon slags vardag. Känns som man fortfarande lever i sin lilla bubbla =)

Det går bra att jobba, skönt att komma hemifrån och längta hem lite, vetskapen att hon är med sin pappa gör väl sitt. 

Magen börjar växa, livmodern har börjar komma upp över blygdbenet nu - Mycket tidigare än sist. Märks tydligt när man lyssnar efter hjärtat.

1,5 vecka kvar till vul, ska bli så skönt att få se om allt är som det ska. Vi har precis berättat för våra föräldrar, men det känns fortfarande inte som det är på riktigt.

Gott nytt år på er!

Aug-13 - T
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/