• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Marie89

På min efterkontroll (4 v efter) ska jag bara ditt och ta ett gravtest, visar det negativt får jag åka hem igen.

Så egentligen hade jag ju kunnat göra det hemma, men lika bra att göra som det sa :) 

Hoppas de här två månaderna går fort nu så vi kan börja föröka snart (vill inte ha ett barn i december), men har nytt jobb och så, så de får tiden att gå, när man är ny på jobbet hinner man inte fundera på det när man är på jobbet iallafall :) 

• Bianca1

Har ÄL idag och vi kör på ändå. Vill bara ha ett barn, när det än föds

• Diche79

Hej tjejer,
    välkommen Idorf, beklagar verkligen!!

Jag har BIM idag, ingen mens än så länge, men sist dök den upp vid lunch.
    Känns som att den är på väg, tycker magen är lite konstig idag...

Jag fick gå på efterkontroll 1 ½ v efter första kontrollen. Men det var för att de ville
    se om jag hade blött ut allt själv eller om vi var tvungna att ta till tabletter.
    Hade tur och kroppen hade gjort sitt, livmodern var nästan helt ihopdragen då!
    Fick inte göra något gravtest varken då eller på första VUL när de kollade om foster levde eller
    inte, däremot så kollade de blodtryck samt järnvärde.

Marie, vi kommer oxå ta en paus nu. Eller rättare sagt, vi kommer ha sex när vi har lust, och strunta
    i när det är ÄL! 
    Ska ta mars månad till att forma kroppen, skulle vilja gå ner 3kg för att nå min målvikt!

Bubbas - hur går det för dig? Jo, du var visst gravid förra månaden! Men det blev nåt fel
    bara! Fokusera på att du faktiskt blev gravid igen, och du kommer bli det igen!!

• Idorf

Ja tack för råden... ja får väl försöka ta lite mod till mig o boka en tid denna vecka för återkoll.
    usch blir svettig o nervös bara av o tänka på de... ja som är så "tuff o modig" annars haha, men detta gör mig så liten bara...

• Diche79

Jag tyckter inte heller om att bli undersökt när man fortfarande blöder.

Men tänk på att de är vana det, de ser sånt VARJE dag!

• Bubbas

Det går bra för mig, väntar på mensen. Cd 37 idag, suck. Men den är nog påväg!

• Idorf

Tog ett gravtest bara för o se lite hur styrkan var, tog ett typ dagen efter jag va på koll och då lyste de gravid men idag är de iaf svagare så de borde väl gå åt rätt håll då.

• Diche79

Nope, ingen mens än...  Men mkt kvar av dagen än.
    Eller så kanske den kommer imorgon?

Hur går det själv? Ska vi testa bägge två imorgonbitti? :))

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-19 14:01:12 följande:
    Nope, ingen mens än...  Men mkt kvar av dagen än. Eller så kanske den kommer imorgon? Hur går det själv? Ska vi testa bägge två imorgonbitti? :))

Om du vill? Men känns som att så fort jag testar kommer mensen komma, om den inte gör det idag då!
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/