• killerqueen

Försöka igen efter MA :/

Hej! 
    Fick konstaterat MA i september, då jag trodde jag befann mig i vecka 13. Fostret hade då varit dött i fyra veckor redan. Bokade ultraljud, då jag fick för mig att någonting var fel - och fick veta. Det absolut värsta jag nånsin varit med om, då jag trodde att det var omöjligt för mig att bli gravid pga svår endometrios - så vi var ju extra glada!

Läkare har nu sagt att jag inte ska oroa mig, att min kropp bevisade sig vara hur bra som helst när den valde att behålla fostret såpass länge innan utstötning (som fick framkallas), och att det ju faktiskt funkade på första försöket (med befruktning) och att nästa graviditet ska gå bra. 

Har ÄL nu här i dagarna, (1-5e dec ca) och vi försöker nu igen. Går det så går det.
    Någon som varit med om samma? Jag vill inget hellre än att det ska funka, att min kropp ska klara detta nu. 
    Jag längtar efter ett barn. Mer än något annat. Det är så jävla svårt att se våra vänner med sina bäbisar. Det gör bara ont i en...

Så, någon som varit med om samma eller som är med om det nu? Ska vi följas åt?

Fingers crossed för ett plus om nåra veckor.

Kram<3

• Svar på tråden Försöka igen efter MA :/
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-20 07:05:48 följande:
    Attans, men det kanske är för tidigt för dig att testa...  Håller tummarna för att mensen dröjer typ 9mån till! :))

Idén med kanelbullen var förresten en kul idé! :)
  • Jennie89

Herregud Diche! Grattis! Ååh vad underbart =D
    Haha typiskt att mannen din är bortrest, men vilken underbar present han kommer få imorgon!

Håller tummarna för dig också Bubbas!   

• Idorf
    Diche79 skrev 2013-02-20 06:14:54 följande:

Det blir visst ingen paus för våran del.... 
    åh grattis! vilken härlig känsla!! är så avis :)

• Bubbas

Hur känns det nu diche? Alltså jag upptäckte nu typ äl flytning? Men det är väl inte möjligt, på cd 38?

• Diche79

Tack alla! 
    Det känns så overkligt än, har sprungit på toa flera ggr idag bara för att kolla så det inte har kommit nån mens..
    Ska köpa ett till test imorgon efter jobbet för att övertyga mig själv!
    Kan säga att jag redan är livrädd, går och känner på brösten hela tiden för att kolla
    så de fortfarande är ömma!
    Har haft illamående på eftermiddag och kväll nu tre dagar i rad, så än så länge har jag mer symptom nu
    än i somras! Hoppas det fortsätter så oxå :))

Bubbas - ingen aning vad det kan vara. Testa med ÄL-sticka? Har ni haft sex nyligen?        

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-02-20 20:00:56 följande:
    Tack alla!  Det känns så overkligt än, har sprungit på toa flera ggr idag bara för att kolla så det inte har kommit nån mens.. Ska köpa ett till test imorgon efter jobbet för att övertyga mig själv! Kan säga att jag redan är livrädd, går och känner på brösten hela tiden för att kolla så de fortfarande är ömma! Har haft illamående på eftermiddag och kväll nu tre dagar i rad, så än så länge har jag mer symptom nu än i somras! Hoppas det fortsätter så oxå :)) Bubbas - ingen aning vad det kan vara. Testa med ÄL-sticka? Har ni haft sex nyligen?        

Förstår dig! Oron är nog svår att få bort, men denna gången kommer det gå bra! :) Skönt med symptom, då kanske man lugnas liitegrann iaf. Har inga äl stickor hemma och har aldrig testat sånna heller. Men kan väl aldrig vara äl nuu?? Nja i torsdags och söndags, men inte sen dess. Har inte fått mens än heller. Jag fattar ingenting, den kan väl lika gärna komma då! Förra månaden började ju det komma bruna flytningar på cd 35 och blod vid mf på cd 38. Och idag är cd 38, åååhh..!
  • Diche79

Ja, jag vet precis hur du känner. Så kände jag i dec, då fick jag vänta 40dgr innan den dök upp.
    Testade negativ två dagar innan så det var inte ett MF för mig!
    Var superirriterad. Om man ändå inte är gravid så kan den lika gärna komma så man
    kan börja på nästa försök!! 

Håller däremot tummarna för att den håller sig borta några månader framåt! :))     

• jensan1

Diche79: STORT GRATTIS!!! Vad roligt! Underbart att se. Har inte rikgtigt koll, men hur länge sen är det du hade MA?

Själv testade jag mig idag, 14 dagar efter MA och det var negativt, jag är så himla glad över det. Nu känns det som om att det är över och man kan se framåt.
    Sticker i ena äggstocken till och från och är sugen på mys på ett sätt som jag brukar vara vid äl, men det skulle ju vara för bra för att vara sant, att jag skulle få äl så snabbt...

• Diche79

Tack så mkt Jensan! Nästa gång du får ett plus kan du vara helt säker på att det är en ny graviditet! :) 
    Jag hade MA i augusti 2012, var då i 12e veckan, foster dött sen v 6-7.
    Vi har inte försökt nåt under hösten pga bortrest sambo plus att min kropp har varithelt ur form
    sen MA:t.
    Så nu blev jag faktiskt gravid på försök nr 2, helt sjukt egentligen! 

Har köpt en kanelbulle som jag ska lägga i ugnen, så får vi se hur lång tid det tar innan
    sambon förstår imorgon :)       

• jensan1
    Diche79 skrev 2013-02-20 20:37:27 följande:
    Tack så mkt Jensan! Nästa gång du får ett plus kan du vara helt säker på att det är en ny graviditet! :) 
    Jag hade MA i augusti 2012, var då i 12e veckan, foster dött sen v 6-7.
    Vi har inte försökt nåt under hösten pga bortrest sambo plus att min kropp har varithelt ur form
    sen MA:t.
    Så nu blev jag faktiskt gravid på försök nr 2, helt sjukt egentligen! 

Har köpt en kanelbulle som jag ska lägga i ugnen, så får vi se hur lång tid det tar innan
    sambon förstår imorgon :)       

Ja, det kan jag vara säker på :)

Roligt sätt att berätta det på, väntar spännt på uppdatering om reaktionen :)

Gött att det gick så fort! För mig tog det på försök nr 10 efter mitt första MA, fruktansvärt drygt!
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/